عصر بازار

"رند"ترین شماره های موبایل به چه قیمتی و در دست کیست؟

عصر اعتبار- فکر می کنید اگر گوشی تلفن را بردارید و یک شماره رند را بگیرید چه کسی جوابتان را می دهد؟

"رند"ترین شماره های موبایل به چه قیمتی و در دست کیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فکر می کنید اگر گوشی تلفن را بردارید و یک شماره رند را بگیرید چه کسی جوابتان را می دهد؟ پیش از انجام چنین کاری این نصیحت را ازما قبول کنید، که اکثر صاحبان شماره تلفن های رند، افراد سرمایه دار و مشهور هستند که به تماس شما پاسخ نمی دهند. البته برخی از شماره های رند نیز صاحبان مشخصی ندارند و این خط ها در دست یک نفر نمی مانند. در حقیقت این شماره ها همیشه توسط دلالان در حال  خرید و فروش هستند.

    بعضی از این شماره ها آنقدر رند هستند که فقط کافیست یک بار آن ها را شماره گیری کنید، برای همیشه در ذهن شما ثبت می شوند و ممکن نیست به دست فراموشی سپرده شوند.این روز ها حکایت شماره  تلفن های رند در نزد گروهی از افراد، حکایت هرچه پول می دهی آش میخوری شده است. منتها با این تفاوت که فرق می کند این پول آش را از چه کسی قرار است بگیرید یا این که از کدام آش فروشی قصد خرید دارید...

    * کف 200 میلیون، سقف میلیاردی!

    امروز دیگر کم تر کسی است که تلفن همراه نداشته باشد. در واقع اقتضا و شرایط جامعه ایجاب می کند برای دسترسی هرچه آسان تر با یکدیگر، هر فردی تلفن همراه شخصی داشته باشد. این که بعضی ها بیش از یک خط تلفن داشته باشند چندان موضوع عجیبی نیست و ممکن است در اطرافمان زیاد دیده باشیم یا خودمان نیز یکی از آن دسته افراد باشیم.

    در هرحال به خاطر سپردن این حجم از شماره تلفن ها یک معضل است و نیازمند حافظه ای قوی و حضور ذهن بالا می باشد. به طور حتم حافظه همه ما در به خاطر سپردن تمام این شماره ها یاری نمی کند و مجبور به ثبت آن ها هستیم. حال فکر کنید با چند شماره تلفن رند مواجه شوید، دیگر نیازی به حفظ کردن آن ها ندارید. کافیست تنها یکبار از روی صفحه کلید آن را شماره گیری نمایید.

    محمدرضا، کارشناس فروش خط های تلفن، می گوید: خرید و فروش خط های رند چند سالی است که وارد رکورد شده است و خیلی از افراد جامعه هستند که ترجیح می دهند شماره تلفن های رند داشته باشند تا به خاطر سپردن آن نیز برای اطرافیان راحت تر باشد. اینچنین خط ها از حیث رند بودن طرفدار و متقاضیان زیادی دارند. طی چند سالی که فروش خط های رند را انجام می دهم، افراد زیادی با سطح های اجتماعی متفاوت مشتری من بوده اند که در این بین فوتبالیست ها رکورد زده اند. شماره های رند مختص تمام شرکت های اپراتور تلفن همراه است و در حال حاضر رند ترین شماره همراه دائمی، مبلغ 5 میلیارد تومان است و همچنین رند ترین شماره همراه اعتباری نیز، مبلغ 100 میلیون تومان به فروش می رسد. خطوط رند در تلفن های ثابت شهری هم به 4 دسته برنز، نقره، طلا، الماس تقسیم می شوند که خطوط طلا و الماس جزء  گران ترین و رند ترین ها می باشد و صد البته مشتریان خاص خود را دارد.

    * به نام خودتان شماره تلفن داشته باشید

    یک شماره تلفن به هر میزان هم که رند باشد، ممکن است روزی از خاطرمان برود. حال فرض کنید نام شما «نیما» است و یک شماره تلفن با نام خودتان دارید. آیا شما این شما را فراموش می کنید؟ مسلم است که نه. در واقع این خط ها شماره های رند اسمی نامیده می شوند که  می توانند به نام، نام خانوادگی یا هر اسم دلخواه شما می باشند. طبیعتا به خاطر سپردن این شماره ها بسیار ساده و آسان است.

    رضا، 28 ساله، می گوید: سال گذشته یک شماره رند اسمی با نام کوچک خود خریدم تا از این به بعد به جای دادن شماره تلفن به کسی، پیش شماره و نام خودم را به آن ها بدهم. این فرض محال است که دوستانم شماره من را فراموش کنند، مگر آن که نام من را پیش تر از یاد ببرند. به طور مثال شما برای تماس گرفتن می بایست  پیش شماره 0912 به همراه اسم کوچک 7 حرفی شخصی خاص را شماره گیری کنید، که حرف  M معادل عدد 6 درج شده بر روی دکمه های تلفن شما، حرف A معادل عدد 2، و الی آخر  می باشد.

    * رکورد خط بازی را زده ایم؟!

    این روزها زیاد پیش می آید که وقتی میخواهیم شماره افراد مشهور را بگیریم با یک شماره رند مواجه شویم. شماره های که از حیث رند بودن تا مدت ها در خاطرمان ثبت می شود و هنگام شماره گیری مجدد هیچ نیازی به مرور کردن آن نداریم. به راستی این افراد چه کسانی هستند و چه شخصیتی دارند؟ آیا ممکن است با یکی ازشماره های رند تماس بگیریم و یک شهروند عادی پاسخگو باشد؟!

    علیرضا، 30 ساله، می گوید:  3 تا از رندترین خط های تلفن همراه در ایران به نام من است. یک خط رند علاوه بر این که نیازی به حفظ کردن ندارد، به نوعی یکی ازملاک های باکلاس بودن هم محسوب می شود. فکر کنید کسی به من بگوید شماره ات چند است؟ و من در پاسخ یک کد به همراه یک عدد با توالی 7 مرتبه به او بدهم...

    دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، می گوید: در ایران و سایر کشور های جهان، افرادی مشاهده می شوند که برای بالا بردن سطح شخصیت و منزلت، خودشان را به آب و آتش می زنند و انجام هیچ کاری را دریغ نمی کنند. به طور مثال این افراد سعی دارند با اشیایی چون؛ طلا و جواهرات، ماشین مدل بالا، خانه لوکس و یا حتی شماره تلفن های رند، برای خودشان شخصیت بخرند و به اصطلاح فخر فروشی کنند.افرادی که «شی ء سروری» می کنند و برای کسب شخصیت دست به دامن اشیاء می شوند، افرادی اصیل و اصیل زاده نیستند، چرا که یک فرد با اصالت برای ارتقای سطح و جایگاه اجتماعی خود هیچ نیازی به پز دادن یا فخر فروختن ندارد.

    * جلب مشتری با شماره های رند

    جدای آن که خیلی از افراد به جهت جلب توجه و خودنمایی اقدام به خرید خط های رند می کنند، افرادی هم هستند که در راستای کارشان و به واسطه پیشرفت شغلی خود این شماره های رند را خریداری می کنند. فرض کنید شما برای روزنامه ای آگهی کرده اید و در انتظار تماس متقاضیان هستید. در چنین مواقعی مزیت داشتن یک خط تلفن رند این است که مشتری، شماره شما را بعد از یک بار خواندن فراموش نمی کند، چه بسا این که به هیچ عنوان با رقبای کاری شما تماس نگیرد. در واقع شما با داشتن یک شماره تماس رند، پیشاپیش این مشتری را برای خود حفظ کرده اید.

    معین، 43 ساله، میگوید: حدود 7 سال پیش یک دفتر تاکسی تلفنی تاسیس کردم وبرای این مجموعه 10 خط تلفن رند گرفتم. به عقیده من داشتن خط تلفن هایی با شماره های رند، خود به نوعی جلب مشتری محسوب می شود. باید بگویم تاکسی تلفنی من نسبت به همکاران دیگر نیز فعال تر است و در اصطلاح زنگ خور بیشتری دارد.

    * چه لزومی دارد خط های رند بخریم؟

    گاهی مواقع بخشی از دارایی خودمان را صرف اموری می کنیم که می دانیم در پایان نتیجه ای مثبت حاصل می شود، این یعنی هزینه ای که کرده ایم در قالب سود و منفعت به ما باز گردانده می شود. اما برخی اوقات این پول ها همان پول های باد آورده ای هستند که  سرانجام هم به دست باد سپرده می شوند.

    برخی از ما، هزینه های گزافی را بابت کاری داده ایم که نه تنها چیزی عایدمان نمی شود بلکه تمام تلاش این امور بر آن است تا ته جیبمان را خالی کند. شاید بگویید مصداق مورد دوم دقیقا همان افرادی هستند که پول برایشان چرک کف دست است ، که در واقع درست هم می گویید ولی آیا اینکه پولمان را خرج ابزار خودنمایی کنیم زیبا تر و اخلاقی تر جلوه می کند یا این که پول های مازادمان  را در راه خیر که عاقبت آن برایمان آشکار و روشن است ، خرج کنیم؟!

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی