عصر بازار

تلاش برای حمایت‌های بیمه‌ای گسترده‌تر از رانندگان حمل و نقل بار

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش این کمیسیون برای حمایت‌های بیمه‌ای گسترده‌تر از رانندگان حمل و نقل بار خبر داد و گفت: اکنون کسانی که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند از مزایای این بیمه بهره‌مند نمی‌شوند چراکه سازمان تامین اجتماعی زیربار مسئولیت بیمه‌ای رانندگان نمی‌رود.

تلاش برای حمایت‌های بیمه‌ای گسترده‌تر از رانندگان حمل و نقل بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ایرج عبدی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در کمیسیون اجتماعی، افزود: به طور کلی دولت برای ارایه سوبسید هدف‌دار و کمک منطقی به افرادی که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر بین شهری خدمات عمومی می‌دهند، بخشی از سهم بیمه این افراد را پرداخت می‌کند.

    نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود پرداخت بخشی از سهم بیمه این افراد از سوی دولت، اما در سقف پذیرش رانندگان محدودیت وجود دارد این درحالی است که یک ناهماهنگی نیز در نحوه پرداخت‌های بیمه‌ای شکل گرفته که منجر به نارضایتی رانندگان شده است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، به مشکلات افراد تازه وارد در عرصه حمل و نقل بار و مسافر بین شهری اشاره کرد و یادآور شد: اکنون کسانی که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند چراکه سازمان تامین اجتماعی زیربار مسئولیت پوشش بیمه‌ای و حمایت از این گروه رانندگان نمی‌رود.

    وی تصریح کرد: از سویی دیگر در پرداخت‌ها به بازنشستگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری نیز مشکلاتی وجود دارد که منجر به نارضایتی آنها شده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این طرح درنظر داریم تا سقف پذیرش افراد را افزایش داده و در نحوه پرداخت‌های بیمه ای نیز اعمال نظری صورت گیرد، حال چگونگی تغییر جزئیات آن نیاز به بررسی بیشتر در کمیسیون دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی