عصر بازار

فردا برگزار می شود؛

نشست ویژه "پسا برجامی" در بانک مرکزی

عصر اعتبار- همانطور که قبلاً اعلام شده بود معاول اول رئیس جمهور بنا دارد فردا (سه شنبه) راهی میرداماد شود تا با مسئولان بانک مرکزی نشست ویژه ای درباره پسابرجام و نظام بانکی داشته باشد.

نشست ویژه "پسا برجامی" در بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور بنا دارد فردا صبح (سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه) با حضور در بانک مرکزی با معاونان و مدیران ارشد این بانک درباره سیاست‌های دولت پیرامون نظام بانکی کشور در دوران پسابرجام گفت‌وگو کند.

    این نشست درحالی برگزار خواهد شد که با گذشت بیش از دو هفته از اجرای برجام هنوز سوئیفت به صورت کامل برای بانک های تحریمی باز نشده و طبق اذعان مسئولان بانک مرکزی برقراری ارتباط مجدد با سوئیفت زمان بر خواهد بود.

    این موضوع را دیشب ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به تلویزیون گفت و اعلام کرد: از صبح دوشنبه که روز اول کاری کشورهای اروپایی است سوئیفت با بانک‌های ما برقرار می‌شود اما با توجه به اینکه‌ 3 تا 4 سال از قطع سوئیفت با بانک‌های ما می‌گذرد و برخی از کارهای نرم افزاری و نصب سیستم و آموزش کارکنان باید انجام شود عملیاتی شدن سوئیفت از سوی بانک‌های ما اندکی زمان می‌برد.

    ولی به طور حتم جهانگیری در جلسه ویژه خود به سیف و معاونانش دستوراتی درباره سیاست های جدید نظام بانکی در پسا برجام و نحوه هزینه کرد دلارهای آزاد شده خواهد داد.

    ضمن آنکه رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت نظام پولی و بانکی کشور به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه خواهند کرد و به تشریح برنامه‌های آتی و چالش‌های موجود در این خصوص خواهند پرداخت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی