عصر بازار

صالح آبادی در نشست خبری:

بانک توسعه صادرات از لحاظ فنی به سوئیفت متصل شده است

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: این بانک در شب گذشته تنها از لحاظ فنی توانسته به سوئیفت متصل شود و مراحل پایانی آن در حال دنبال شدن و اجرا است.

بانک توسعه صادرات از لحاظ فنی به سوئیفت متصل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات در نشست خبری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای اتصال به شبکه سوئیفت مدارک و مستندات خود را در اختیار بانک مرکزی قرار داده و آنها نیز یکجا  این مدارک را به شبکه سوئیفت ارائه کرده‌اند، اما به لحاظ اطلاعات  از نظر فنی شب گذشته سوئیفت نصب شده و مراحل پایانی آن در حال دنبال شدن است.
    وی با اشاره به ارتقاء  رتبه توانگری این بانک ادامه داد: رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات از B به B+ ارتقا یافته است و همچنین بانک توسعه صادرات قراردادی با صندوق توسعه ملی در سه قالب به امضا رسانده که میزان ریالی آن 100 میلیارد تومان بوده که در قالب تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و 100 میلیون یورو نیز سپرده‌گذاری ارزی صورت گرفته است البته 800 میلیون دلار سپرده ارزی برای پروژه های نفت و گاز به امضا رسیده است.

    شرکت داری بانک
    وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات درخصوص بانکداری شرکتی و باشگاه مشتریان بانک تا پایان بهمن‌ماه اقدامات خود را انجام می‌دهد.
    وی درخصوص برنامه‌های این بانک در پساتحریم گفت: فعال کردن کارگزاری‌های خارجی، آزادسازی ال‌سی، استفاده از اعتبارات اسنادی و خطوط اعتباری خارجی ازجمله برنامه‌های این بانک است.
    وی در مورد دستاورد بانکی سفر هیات دولت و بخش خصوصی به ایتالیا و فرانسه افزود: مذاکرات خوبی در این سفر انجام شد و مقرر شد شرکت ECA که مشابه صندوق ضمانت صادرات است و بیمه ساچه مدیوبانک در ایتالیا همکاری‌های خود را با ما آغاز کند و در فرانسه نیز مذاکرات اولیه برای تبادلات مالی انجام شده و مقرر شد ما صورت‌های مالی سه سال اخیر خود را به زبان انگلیسی در اختیارشان قرار دهیم.

    گشایش خط اعتباری 20 میلیون یورویی
    مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: خط اعتباری 20 میلیون یورویی برای حمایت از صادر کنندگان کالا به روسیه در نظر گرفته شده و امروز هیچ مانع بانکی برای صادرات به روسیه نداریم.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تا پایان دی ماه مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ده هزار و ششصد و نوزده میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با ابتدای سال جاری 20 درصد افزایش را نشان می دهد.
    صالح آبادی به تسهیلات پرداخت شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا پایان دی ماه چهار هزار شصت و هشت میلیارد تومان تسهیلات از طرف این بانک پرداخت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشت.
    به گفته صالح آبادی 70 درصد این رقم مربوط به سرمایه در گردش بوده و 30درصد آن به طرح مربوط می شود.
    وی به این نکته نیز اشاره کرد که 20 درصد مانده تسهیلات به صورت ریالی و 80 درصد آن به صورت ارزی است.

    گشایش 5.2 میلیارد دلار Lc
    مدیر عامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 5.2 میلیارد دلارLC در این بانک گشایش شده که نسبت به سال گذشته 6.0 افزایش داشت است.
    صالح آبادی با اشاره به تسهیلات ارائه شده از طرف این بانک برای صادرات به روسیه گفت: خوشبختانه روابط بانکی میان دو کشور برقرار شده و خط اعتباری 20میلیون یورویی در نظر گرفته شده و امروز صادر کنندگان ما برای صادرات به روسیه از نظر روابط بانکی هیچ مشکلی ندارند.
    وی با اشاره به اینکه ایران سالانه2 الی سه میلیارد دلار گاز از ترکمنستان وارد می کند گفت: مذاکراتی با وزارت نفت صورت گرفته که شرکت های صادر کننده کالا و خدمات فنی و مهندسی ایرانی بتوانند از پول این واردات برای صادرات استفاده کنند که امروز این تفاهم نامه با شرکت ملی گاز امضا می شود.

    تخصیص خط اعتباری 10 میلیون یورویی به بانک ملت ارمنستان
    مدیر عامل بانک توسعه با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای صادرات به ارمنستان گفت: چند ماه قبل قرارداد تامین مالی انتقال خط برق ایران و ارمنستان نهایی شد و 83 میلیون یورو رقم این قرار داد است و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و قرار است ظرف 24 ماه این پروژه به سرانجام برسد.
    وی اعلام کرد: یکی از بازارهای صادراتی که باید مورد توجه قرار گیرد، ارمنستان است و در این راستا بانک توسعه صادرات برای صادر کنندگان به این کشور خط اعتباری 10 میلیون یورویی به بانک ملت ارمنستان اختصاص داده است.
    صالح آبادی در ادامه صحبت های خود به بازار عراق اشاره کردو گفت : 200 میلیون دلار بانک مرکزی نزد بانک توسعه صادرات سپرده گذاری ارزی انجام داده و مراحل این کار آغاز شده و در حال انجام است تا با این شیوه از صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی به عراق حمایت کنیم.
    وی تصریح کرد: در سال جاری سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک توسعه صادرات 100 میلیارد تومان و سپرده گذاری ارزی صندوق توسعه ملی نزد این بانک 100 میلیون یورو بود و ضمن اینکه 800 میلیون دلار سپرده گذاری ارزی برای پروژه های نفتی و گازی صورت گرفته است.
    مدیر عامل بانک توسعه صادرات به این نکته نیز اشاره کرد که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی توافقاتی صورت گرفته و 200 میلیارد تومان برای تخفیف در نرخ سود تسهیلات صادراتی در نظر گرفته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی