عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۲۰ دلار و ۶۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای ضعیف بخش تولید چین موجب تشدید چشم انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی شده، قیمت طلا در ابتدای ماه فوریه افزایش یافت و رشد قیمت های ماه ژانویه را تداوم بخشید.
    ماه گذشته، ورود سرمایه به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید، زیرا به دلیل آشفتگی در دیگر بازارها از جمله بازار بورس، سرمایه گذاران به بازار فلز زرد روی آوردند.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1120 دلار و 66 سنت رسید. قیمت فلز زرد در ماه ژانویه 5.4 درصد افزایش یافت که بیشترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون بود.
    مارک کینان، رئیس بخش تحقیقات کالایی سوشیت جنراله در آسیا گفت، ورود قابل توجه سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در باار طلا، خرید طلای چینی ها در سال نوی چینی و آشفتگی در بازارهای دیگر عامل رشد قیمت طلا در ماه ژانویه بوده است.
    وی افزود: «اما با توجه به چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا، خیلی سخت است طلا این افزایش قیمت ها را حفظ کند.»
    سوشیت جنراله پیش بینی کرده قیمت متوسط هر اونس طلا در سه ماهه نخست 2016 به 1040 دلار و در سه ماهه پایانی سال به 955 دلار برسد.
    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با 0.4 درصد افزایش به 1121 دلار و 10 سنت رسید.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در ماه ژانویه حدود 4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در یک سال اخیر بود.
    پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد که به دقت اقتصاد دنیا و بازارهای مالی و تاثیر آنها بر اقتصاد آمریکا را رصد می کند، قیمت فلز زرد در روز چهارشنبه به بالاترین رقم در 12 هفته گذشته یعنی 1127 دلار و 80 سنت رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی