عصر بازار

مدیرعامل بانک پاسارگاد اعلام کرد

برقراری روابط بانکی با ایتالیا و فرانسه

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت : مذاکراتی که بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های مرکزی ایتالیا و فرانسه انجام گرفته و قراردادهایی که با شرکت‌های بیمه‌ای این دو کشور به امضا رسید مشکلات بانکی و پوشش‌های بیمه رفع شده است.

برقراری روابط بانکی با ایتالیا و فرانسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجید قاسمی در نشست تشریح برنامه‌های سفر بخش خصوصی و دولت به ایتالیا و فرانسه گفت: این سفر ویژگی‌های خاص خود را داشت که برخی از آنها منحصر به فرد بود. بعد از دورانی که ارتباطات خارجی و روابط اقتصادی خارجی ما به نازل‌ترین رقم خود کاهش یافته بود استقبال گرمی از این هیات به عمل آمد.

    وی ادامه داد: بخش خصوصی در این سفر حضور بی سابقه ای داشت به گونه‌ای که هیاتی 90 نفره از بخش خصوصی همراه با رییس جمهور به این سفر آمده بود و اینکه بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها نیز توسط بخش خصوصی امضاء شد.

    مدیر عامل بانک پاسارگاد ادامه داد: نکته‌ی مهم دیگر نیز حجم و سطح تفاهم‌نامه‌هایی بود که به امضا رسید. در این سفر مذاکرات بانکی موثری با ایتالیایی ها و فرانسوی ها انجام گرفت. پس از سال های زیادی که روابط بانکی ما قطع شده بود هیاتی از بانک مرکزی ایران مذاکراتی را با بانک‌های مرکزی فرانسه و ایتالیا انجام داد که نتایج مثبتی داشت.

    وی افزود: بعد از مذاکراتی که انجام شد در ایتالیا برای بانک مرکزی ما حساب باز شد. بانک مرکزی ما مدت‌ها بود که سوئیفت نداشت و امکان پوشش منابع محدودی را داشته که آنهم با هزینه‌های زیادی انجام می‌گرفت، اما در حال حاضر روابط بانکی ما در فرانسه و ایتالیا عملا برقرار شده است و می‌توانیم برای واردات و صادرات به این کشورها ال سی باز کنیم.

    قاسمی ادامه داد: همچنین با مذاکراتی که انجام گرفت موضوع پوشش بیمه ای حل و فصل شد. در این مذاکرات روابط بیمه ای پایداری در فرانسه و ایتالیا تعریف شد و قراردادهایی با بیمه ساچه ایتالیا و بیمه کوفست فرانسه امضا شد. در حال حاضر نگرانی برای تامین منابع مالی پروژه های مهم کشور نگرانی وجود ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو