عصر بازار

سقف روزانه خرید کارتی تمام بانک‌های کشور

عصر اعتبار- بانک مرکزی ایران با ارسال بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها، ضمن برشمردن مخاطرات ناشی از نقل‌وانتقال مبالغ کلان در شبکه کارتی کشور، حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه‌های فروش؛ اعم از مجازی و فیزیکی را از ابتدای سالجاری تغییر داده و معادل ۵۰۰ میلیو‌ن ریال معادل ۵۰ میلیون تومان در روز تعیین کرد.

سقف روزانه خرید کارتی تمام بانک‌های کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار تصمیمات اتخاذشده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در متن بخشنامه سقف روزانه خرید کارتی به بانک‌ها ابلاغ شده است، به شرح زیر است:

    الف: حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه‌های فروش، اعم از مجازی و فیزیکی از تاریخ 20/01/1394 معادل پانصد میلیون ریال تعیین می‌شود.

    ب: بانک‌های صادرکننده کارت باید ظرف مدت سه ماه، سازوکاری را در روال‌های اجرایی و سامانه‌های خود تعبیه کنند تا چنانچه مبلغ تراکنش روزانه هر کارت از سقف پانصد میلیون ریال تجاوز کند؛ از ماهیت تراکنش و هویت واقعی پرداخت‌کننده به‌درستی مطلع شده و سپس اجازه انجام تراکنش را صادر کنند.

    ج: حداکثر مبلغ قابل‌انتقال کارتی به‌صورت درون بانکی (غیرشتابی) از تاریخ 01/02/1394 معادل پانصد میلیون ریال در هرروز تعیین می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی