عصر بازار

قیمت طلا به ۱۱۲۵ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تعدیل و افت ۰.۳ درصدی نسبت به جلسه قبل به رقم ۱۱۲۵ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۱۲۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که فعالیت های ضعیف تولیدی چالش های متوجه اقتصاد جهانی را تشدید کرده، و سرمایه گذاران را به سمت بازارهای کم ریسک تر نظیر بازار طلا سوق داده است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسید.
    افزایش آشفتگی در سایر بازارها به سود بازار طلا تمام شد و با توجه به اینکه بانک های مرکزی دنیا ممکن است ناگزیر از اعمال سیاست های محرک اقتصادی بیشتر برای تقویت رشد اقتصادی شوند، قیمت طلا ممکن است افزایش بیشتری را نیز تجربه کند.
    ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اف سی استون، گفت، با توجه به اینکه نرخ بهره در نزدیکی صفر درصد قرار دارد، «تنها گزینه موجود حرکت به سمت نرخ بهره صفر یا منفی است، نظیر کاری که ژاپنی ها و برخی کشورهای اروپایی انجام می دهند تا بانک ها را وادار به دادن وام کنند.»
    «هر اتفاقی که بیافتد، این موضوع برای بازار طلا عاملی مثبت خواهد بود.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز ابتدا به رقم 1130 دلار و 11 سنت رسید که بالاترین رقم از 3 نوامبر تاکنون بود، اما بعدا با اندکی تعدیل و افت 0.3 درصدی نسبت به جلسه قبل به رقم 1125 دلار و 36 سنت رسید.
    تحلیلگران فنی اسکوتیا موکاتا گفتند، رسیدن قیمت ها به بالای 1136 دلار ممکن است موجب شود قیمت تا 1157 دلار بالا برود، یعنی سطحی که در اواخر ماه اکتبر تجربه شده بود.
    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با 0.3 درصد کاهش به 1126 دلار رسید.
    به دنبال افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا، حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار فلز زرد روز دوشنبه به 21.9 میلیون اونس افزایش یافت که بیشترین رقم از 3 نوامبر تاکنون بود.
    استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو گفت، اگر آشفتگی اخیر در بازارهای مالی و سیگنال های منفی از اقتصاد جهانی تداوم یابد، اقتصاد آمریکا ممکن است آسیب ببیند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی