عصر بازار

سرمایه‌گذاران چگونه به سمت طلا بازگشتند؟

عصر اعتبار- قیمت اونس جهانی طلا، در حالی در روز ۱۳بهمن‌ماه، به هزار و ۱۳۰ دلار رسید که این نرخ، بالاترین قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، طی سه ماه اخیر بوده است.

سرمایه‌گذاران چگونه به سمت طلا بازگشتند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اعتماد، با توجه به فعالیت ضعیف کارخانجات جهانی که چالش‌ اقتصاد جهانی را تشدید کرد و سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، قیمت طلا در بالاترین رقم سه ماه اخیر ایستاد. افزایش بی‌ثباتی در دیگر دارایی‌ها سبب سود بردن طلا شده است و اگر بانک‌های مرکزی جهان مجبور شوند تا سیاست‌های انبساطی بیشتری برای تهییج رشد اقتصادی اعمال کنند، قیمت طلا رشد بیشتری خواهد کرد. هر اونس طلا با وجود 2/61 دلار کاهش 1125/80 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها تا 1130/11 دلار بالاترین رقم از سوم نوامبر افزایش یافت. به گفته تحلیلگران تکنیکی، اگر سطح مقاومت قیمت طلا از ١١٣٦ دلار بگذرد، قیمت طلا تا ١١٥٧ دلار نیز بالا می‌رود؛ سطحی که در اواخر اکتبر تجربه کرد. در اثر افزایش اعتماد در بازار طلا، ذخایر گلدتراست بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در روز دوشنبه به 21/9میلیون تن افزایش یافت که بیشترین میزان از سوم نوامبر به شمار می‌رود.

    تاثیرات افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی، تاثیرات بسزایی در قیمت طلای بازارهای ایران هم داشته است. از قضا همین امر سبب شد که بعد از لغو تحریم‌های غرب علیه ایران، برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها، نرخ انواع طلا و سکه در ایران افزایش پیدا کرد.

    روز دوشنبه، ١٣ بهمن‌ماه، نرخ اونس طلا به رقم هزار و ١٣۰ دلار رسید که در سه ماه گذشته یک رکورد به حساب می‌آید. بررسی روز ١٣ بهمن، با روزهای مشابه شش ماه گذشته حاوی نکات جالبی است. روز ١٣ دی‌ماه، اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ هزار و ٦١ دلار به فروش رسید. در روز ١٣ آذر نرخ اونس طلا به هزار و ٦٢ رسید که نشان می‌دهد بین ماه‌های آذر و دی قیمت اونس از ثبات خوبی برخوردار بود. این در حالی است که روز ١٣ آبان نرخ اونس طلا به هزار و ١١٣ دلار باغ می‌شود و در ماه قبل‌تر آن قیمت اونس به هزار و ١٣٦ دلار هم رسید. در نمودار زیر نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی و در روز سیزدهم نشان داده شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو