عصر بازار

نگرانی تولیدکنندگان فولاد برای پرداخت دستمزد شب عید کارگرها

عصر اعتبار- رییس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به ادامه رکود در بازار آهن نسبت به وضعیت تولیدکنندگان فولاد ابراز نگرانی کرد.

نگرانی تولیدکنندگان فولاد برای پرداخت دستمزد شب عید کارگرها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد آزاد اظهار کرد: طی هفته گذشته بازار آهن نسبت به ماه‌ها و هفته‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته و همچنان سرد و بی‌روح به کار خود ادامه می‌دهد.

    او بیان کرد: معاملات در بازار آهن همچون روزهای گذشته بسیار کم است و در حالت رکود محصولات فولادی داد و ستد می‌شود و مانند گذشته افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار آهن وجود دارد.

    آزاد افزود: خریدارها هیچ تمایلی برای خرید محصولات فولادی ندارند و انتظار دارند که محصولات را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند و فروشندگانی که نیاز به نقدینگی دارند مجبور هستند محصولات خود را  زیر قیمت بفروشند که این امر ضرر اقتصادی به آنها وارد می کند.

    رئیس اتحادیه آهن‌فرشان در خصوص رفع تحریم‌ها و تاثیر آن روی بازار آهن خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها در بلندمدت و کوتاه‌مدت تاثیری در بازار آهن نخواهد داشت.

    او ادامه داد: یکی از دلایل اصلی رکود بازار آهن رکود در بازار مسکن است. اگر با رفع تحریم‌ها ساخت و ساز ساختمان افزایش پیدا کند و پروژه‌های عمرانی راه بیفتد این امر می‌تواند به بهبود بازار آهن کمک کند و می‌تواند بازار آهن را از این حالت رکود خارج کند.

    آزاد افزود: در حال حاضر بورس رشد کرده و فعلاً در حال جذب سرمایه است و این رشد مانع می‌شود تا بازار مسکن از رکود خارج شود چراکه سرمایه‌ها معمولاً راهی بازارهای بورس، طلا و ارز می شود.

    او عنوان کرد: بیشتر نگرانی‌های ما برای تولیدکنندگان است تا بازار آهن چراکه بازار آهن کم یا زیاد چه در حالت رکود به کار خود ادامه می‌دهد اما تولیدکنندگان خیلی تحت فشار هستند مخصوصاً در دو ماه پایانی سال چون باید حقوق کارکنان و عیدی آنها را پرداخت کنند در حالی که نقدینگی تولیدکنندگان بسیار کم است.

    آزاد در خصوص اینکه صنعت خودروسازی می‌تواند به رکود بازار آهن تاثیری داشته باشد افزود: به طور مسلم صنعت خودروسازی می‌تواند به رونق بازار آهن کمک کند. از طرفی دیگر سفر رئیس‌جمهور به فرانسه و انعقاد قرارداد با پژو نشانه‌ای است برای افزایش تولید اما تا زمانی که پژو به ایران بازگردد و تکنولوژی خود را بیاورد  دو تا سه سالی طول خواهد کشید یعنی این تولیدات درسال 96 تا 97 اتفاق خواهد افتاد که در آن زمان  مقداری مصرف ورق بالا می‌رود که مجتمع فولاد مبارکه می‌تواند از قفل شدن کارهایش بیرون بیاید اما بقیه تولیدکنندگان منتظر ساخت و ساز و راه افتادن پروژه‌های می‌مانند.

    آزاد در خصوص قیمت هفته گذشته محصولات فولادی تصریح کرد:طی هفته گذشته شمش آهن به ازای هر کیلوگرم 960 تومان به فروش رسید، میلگرد به ازای هر کیلوگرم 1100 تومان داد و ستد شد و تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1250 تومان معامله شد که قیمت این محصولات نسبت به هفته گذشته رو به کاهش است.

    او در خصوص چشم‌انداز بازار آهن تا پایان سال بیان کرد: تا آخر سال بازار آهن هیچ تغییر خاصی نخواهد کرد و با رکود به کار خود ادامه خواهد داد مگر اینکه انتخابات مجلس انجام شود تا مجلس بتواند راهکاری برای خروج از رکود بازار آهن انجام دهد چراکه دولت با بودجه دو دوازدهم نمی‌تواند طرحی را شروع کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی