عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

پیش‌نویس لیزینگ مسکن به شورای پول و اعتبار رفت

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیش‌نویس لیزینگ مسکن به شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت:‌ رکود حاکم بر بخش مسکن و ساختمان باعث شد تا تسهیلات این حوزه از کل تسهیلات بانکی در سال ۹۴ کاهش یابد.

پیش‌نویس لیزینگ مسکن به شورای پول و اعتبار رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدهاشم بت‌شکن در نشست خبری اظهار کرد:‌ امسال 10.3 درصد از تسهیلات بانکی به بخش مسکن و ساختمان  اختصاص یافت که در مقایسه با سال‌های 92 و 93 روند کاهشی را داشته است.

    وی با بیان این‌که این مسئله نشاندهنده رکود حاکم بر مسکن است، افزود: در سال‌های 92 و 93 سهم بخش مسکن و ساختمان از تسهیلات بانکی به‌ترتیب 12 و 11.8 درصد بود.

    وی با اعلام این‌که در 9 ماه ابتدای سال جاری بانک مسکن با 121هزار میلیارد ریال سهم 43 درصدی از کل تسهیلات مسکن و ساختمان را داشته است، تصریح کرد: در 10 ماه امسال مجموعاً برای 419 هزار واحد مسکن تأمین مالی شده که 89 هزار واحد، ‌27هزار میلیارد ریال برای احداث  یعنی تقویت طرف عرضه، 83 هزار واحد با تأمین مالی 24هزار میلیارد ریالی برای خرید مسکن،‌ 90 هزار واحد با 8هزار و 679 میلیارد ریال برای جعاله و 232 هزار واحد با 68هزار میلیارد ریال بابت واگذاری سهم‌الشرکه بوده است.

    مدیرعامل بانک مسکن با ابراز تاکنون برای 2 میلیون و 375 هزار و 660 واحد مسکن مهر قرارداد امضا شده است، گفت:‌ برای این تعداد 499هزار میلیارد ریال قرارداد امضا شده و تاکنون 460هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین یک‌میلیون و 600 هزار واحد به‌مبلغ 338هزار میلیارد ریال فروش اقساطی شده است.

    بت‌شکن یادآور شد: در دو مرحله سقف کلی تسهیلات واحدهای مسکن مهر به 500هزار میلیارد ریال و پس از آن به حدود 550هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

    وی با تأکید بر این‌که بانک هرچه می‌تواند شرایط استفاده از تسهیلات بخش مسکن و ساختمان را تسهیل می‌کند، گفت: برنامه‌ای برای زوجین داریم که به‌محض تصویب از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه انجام می‌شود.

    مدیرعامل بانک مسکن اوراق اجاره برای شرکت عمران پردیس، اوراق ساخت و اوراق رهنی را از جمله برنامه در دست اجرای بانک مسکن برای سال آینده اعلام کرد و افزود: پیش‌نویس اعطای لیزینگ مسکن به شورای پول و اعتبار رفته که به‌محض تصویب بانک مسکن اولین بانکی است که این برنامه را اجرا می‌کند.

    وی گفت:‌ سیاست‌های بانک مسکن این است که حداقل 50 درصد تسهیلات مورد نیاز برای خرید را برای اقشار میان‌درآمدی تأمین کند. در مرحله اول تأکید بانک روی زوج‌های جوان است که در صورت تصویب اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه انجام می‌شود.

    بت‌شکن با بیان این‌که 56 درصد از واحدهای معامله شده در تهران طی دی‌ماه امسال زیر 5 سال عمر داشته‌اند، افزود:  قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران حدود 38 میلیون ریال بوده و متوسط کل کشور حدود 20 میلیون ریال در دی‌ماه بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی