عصر بازار

بازنشستگان تأخیر در پرداخت حقوق را اطلاع بدهند

عصر اعتبار- درحالی‌که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که این سازمان در پرداخت حقوق بازنشستگان طی دو سال اخیر حتی یک روز هم تأخیر نداشته است، برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی از تأخیر پرداخت حقوق‌شان انتقاد دارند.

بازنشستگان تأخیر در پرداخت حقوق را اطلاع بدهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی 16بهمن در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت که: «در 2سال اخیر باوجود حداکثر شدن فشارهای تحریم اقتصادی به ایران، سازمان تأمین اجتماعی توانسته است خدمات خود را به‌موقع به مردم ارائه دهد و حتی در پرداخت مستمری‌ها نیز یک روز نیز تأخیر نداشتیم.»

    البته سیدتقی نوربخش پیش از این نیز چنین ادعایی را مطرح کرده بود. برای مثال دی‌ماه گذشته در نشست بررسی و رفع موانع تولید در استان کرمان گفت: «یکی از افتخارات سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم این است که هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند حقوق وی یک روز با تأخیر پرداخت شده است.»

     انتقاد بازنشستگان

    این سخنان در حالی است که در 2سال اخیر بارها شاهد اعتراض بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به تأخیر در زمان پرداخت حقوق بوده‌ایم.حتی در‌ماه گذشته نیز برخی از بازنشستگان در تماس با همشهری از تأخیر در پرداخت حقوق انتقاد کرده‌اند. یکی از بازنشستگان به همشهری می‌گوید:«پس از متمرکز شدن زمان پرداخت حقوق بازنشستگان، من 17هر‌ماه حقوق دریافت می‌کردم که‌ماه گذشته بیستم حقوقم را گرفتم.»

    بازنشسته دیگری که به‌علت دیابت یکی از پاهایش را قطع کرده هم می‌گوید: « همیشه این حقوق کم را هم با تأخیر می‌گیرم. نمی‌توانم حضوری موضوع تأخیر در پرداخت حقوقم را پیگری کنم، ‌از شما می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنید.»

    یک بازنشسته از استان البرز نیز می‌گوید که پس از تغییر زمان پرداخت حقوق از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان دریافت حقوقش که هشتم هر‌ماه بوده، به 23هر‌ماه منتقل شده ولی پرداخت‌ها عملا با تأخیر همراه است. اسامی و شماره تماس این افراد در اخیتار خبرنگار روزنامه همشهری است.

    پاسخ سازمان تأمین اجتماعی

    در همین حال امیرعباس تقی‌پور، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش همشهری می‌گوید:«خوشبختانه مشکلی درخصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی وجود ندارد. اگر بازنشسته‌ای مشکلی درباره تأخیر در زمان پرداخت حقوق دارد می‌تواند با شماره تلفن 66580558تماس بگیرد و پیگیر رفع مشکل احتمالی شود.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو