عصر بازار

یک مقام مسوول کارگری اعلام کرد

بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰ روزه حقوق می‌گیرند

عصر اعتبار- یک مقام مسوول کارگری با اشاره به بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: با چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را ۲۰ درصد اضافه کنیم؟

بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰ روزه حقوق می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصلانی اظهار کرد: این روزها خبرهای زیادی از افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی شنیده می‌شود در حالی که دولت 120 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهی دارد اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود چرا حقوق بازنشستگان به جای سر ماه به بیستم برج بعد رسیده و بازنشستگان 50 روزه حقوق می گیرند؟

    وی بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود حقوق بازنشستگان را از سر برج به بیستم برج بعد نمی رساندند که بازنشستگان 40 روزه و 50 روزه حقوق بگیرند. دولت در این شرایط نامطلوب که تامین اجتماعی پول ندارد نمی‌تواند 20 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کند.

    اصلانی در ادامه به ارزیابی مصوبه جدید مجلس درباره به کارگیری مجدد بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مجلس قبلا در مصوبه ای با اشتغال مجدد بازنشستگان موافقت نکرد ولی اکنون به بازنشستگان با شرایطی اجازه اشتغال پس از بازنشستگی داده است.

    رییس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: مجلس با وضع برخی قوانین مانند ماده 10 نوسازی صنایع یا مشاغل سخت و زیان آور شرایط اشتغال نیروهای جوان را فراهم کرده است مثلا پرستاری را جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار داده تا پرستاران بیمارستانها زودتر بازنشسته و نیروهای کار جوان به خدمت گرفته شوند.

    وی گفت: در ماده 10 نوسازی صنایع، فرد به جای 30 سال ، 25 سال کار می کند و 5 سال زودتر بازنشست می‌شود تا یک فارغ التحصیل بیکار 5 سال دیرتر وارد بازار کار نشود و همه این قوانین و مصوبه‌ها در جهت رونق اشتغال و بازار کار است.

    این مقام مسوول کارگری تصریح کرد: اشتغال مجدد بازنشستگان مورد پذیرش نیست اما وقتی پای تورم و ناهمخوانی هزینه‌ها و دستمزدها به میان می آید بازنشستگان ناچارند پس از بازنشستگی هم مشغول کار شوند تا امورات زندگی آنها بچرخد.

    وی گفت: البته در صورت بازگشت مجدد بازنشستگان به کار، حق بیمه و حق اولاد به آنها تعلق نمی گیرد ولی آنها راضی هستند که با حقوق اندک ساعاتی را مشغول کار باشند تا حداقل اجاره خانه آنها از این طریق جبران شود.

    رییس کانون شورای اسلامی کار البرز متذکر شد: بسیاری از دانش آموختگان هنوز شغل مناسب خود را پیدا نکرده‌اند و در خانه به امید کار نشسته‌اند وقتی پدر خانه که از قضا بازنشسته هم است چنین وضعیتی را می بیند برای کمک به حال فرزند بیکارش و تامین هزینه‌های زندگی تصمیم می‌گیرد دوباره سر کار برود.

    اصلانی درباره شرایط پیش‌بینی شده در مصوبه مجلس برای به کارگیری نیروهای بازنشسته نیز گفت: تجربه نشان داده است که این شرایط از سوی دستگاههای جذب کننده مورد توجه قرار نمی گیرد و قانون به درستی اجرا نمی شود زیرا سازمانها و دستگاهها می‌دانند که استفاده از نیروی بازنشسته برای آنها هزینه‌ای ندارد لذا بدون واریز حق بیمه یا پرداخت دستمزد بالا او را جذب می کنند و دیگر به تخصص و مدرک تحصیلی او فکر نمی کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی