عصر بازار

بر اساس قرارداد بین بانک توسعه صادرات ایران و بانک مالی روسیه

شرایط استفاده از تسهیلات صادراتی به روسیه

عصر اعتبار- با شروع فصلی نو در روابط بانکی میان ایران و روسیه، بانک توسعه صادرات به منظور تسهیل و حمایت از صادرات به کشور روسیه انعقاد دو فقره قرارداد با بانکهای روسی را در دستور کار قرار داده است.

شرایط استفاده از تسهیلات صادراتی به روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس قرارداد ترتیبات بانکی منعقده بین بانک توسعه صادرات ایران و بانک مالی روسیه
    (Bank Russian Financial Corporation- RFC ) ، بانک مذکور تا سقف 10 میلیون یورو اقدام به گشایش اعتبار اسنادی دیداری به تقاضای واردکنندگان روسی به نفع صادرکنندگان ایرانی خواهد نمود و پس از حمل کالا و ارائه اسناد مطابق با اعتبار اسنادی توسط این بانک، بانک روسی اقدام به واریز وجه اسناد در حساب این بانک نزد میربیزنس بانک مسکو به نفع صادرکننده ایرانی می‌نماید.

    مراحل استفاده از تسهیلات:

    1-    انعقاد قرارداد تجاری بین صادرکننده ایرانی و خریدار روسی؛

    2-    ارائه نسخه ای از قرارداد تجاری از سوی خریدار به بانک RFC  به منظور اعتبار سنجی؛

    3-    ارائه درخواست بانک روسی به بانک توسعه صادارت جهت تایید قرارداد از سوی بانک توسعه صادرات (اداره تامین مالی و سرمایه گذاری بین الملل)؛

    4-    اعلام قبولی بانک توسعه صادرات (اداره تامین مالی و سرمایه گذاری بین الملل) به منظور گشایش اعتبار اسنادی از سوی بانک RFC به نفع صادر کننده ایرانی؛

    5-    ارائه اسناد حمل توسط صادرکننده ایرانی به بانک توسعه صادرات جهت ارسال به بانک RFC به منظور معامله اسناد؛

    6-    معامله اسناد توسط بانک روسی و پرداخت وجه؛

    7-    واریز مبلغ اسناد به حساب ارزی صادرکنننده؛ خاطر نشان می‌سازد، این وجه ارز با منشاء خارجی است و قابلیت حواله به خارج از کشور را دارا می‌باشد؛

    بعلاوه این بانک نسبت به اعطای خط اعتباری 10 میلیون یورویی به یکی دیگر از بانکهای روسی اقدام نموده است. این خط اعتباری در قالب اعتبار خریدار و به صادرکنندگان ایرانی اعطاء خواهد شد. امضای این قرارداد مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

    بدین ترتیب با توجه به دو قرارداد فوق الذکر بانک توسعه صادرات نسبت به برنامه ریزی جهت ارائه خدمات بانکی در دو قالب ترتیبات بانکی (در حالت فروش نقدی) و اعتبار خریدار (در حالت فروش مدت دار) اقدام نموده است.
    - See more at: http://www.edbi.ir/Media-Details/p40890321.edbi#sthash.FIpLTfPw.dpuf

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی