عصر بازار

تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران برای صدور کالا و خدمات به ترکمنستان

عصر اعتبار- بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات بانکی لازم برای اجرای طرح صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان در برابر واردات گاز از این کشور را فراهم می کند.

تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران برای صدور کالا و خدمات به ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این طرح از سوی وزارت نفت، بانک توسعه صادرات ایران و شرکت گاز به مرحله اجرا در‌می‌آید و مقرر شده است صادرکنندگان ایرانی کالا و خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان از سه میلیارد دلار منابع سالانه اختصاص یافته برای بهای گاز وارداتی آن کشور استفاده کنند.

    بر اساس این گزارش، موافقتنامه «ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان» با حضور دکتر صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز و محمدتقی امانپورمشاور وزیر نفت و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی به امضا رسید.

    در ادامه شرایط و نحوه استفاده از این تسهیلات آمده است:

    آن دسته از صادرکنندگان کالا و خدمات به کشور ترکمنستان که توسط وزارت نفت در قالب این برنامه تهاتر به بانک توسعه صادرات معرفی میشوند، میتوانند جهت درخواست استفاده از تسهیلات و خدمات بانکی به شرح ذیل به بانک توسعه صادرات مراجعه نمایند:

    · اعطای تسهیلات برای صادرت کالا و خدمات کشور ترکمنستان مطابق مقررات
    · صدور انواع ضمانت نامه های ارزی و ریالی  مورد نیاز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به آن کشور
    · خدمات کارگزاری و نقل انتقال وجوه ارزی به حساب صادرکنندگان

    روش اجرایی : متقاضیان معرفی شده توسط وزارت نفت میتوانند جهت دریافت خدمات مورد نیاز خود به یکی از شعب بانک توسعه صادرات مراجعه نمایند. در خصوص خدمات اعتباری (تسهیلات)، در صورتیکه ضمانت نامه های تعهد پرداخت(معادل مطالبات قطعی از طریق ترکمن)  به بانک ارایه شود؛ تسهیلات و ضمانت نامه های مورد درخواست متقاضیان، از حیث وثایق با شرایط مساعدتری بررسی و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی