عصر بازار

توسعه همکاری‌های بیمه ایران و پژوهشکده بیمه

عصر اعتبار- شرکت بیمه ایران همکاری‌های فنی و آموزشی خود با پژوهشکده بیمه را گسترش می‌دهد.

توسعه همکاری‌های بیمه ایران و پژوهشکده بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در تفاهم‌نامه‌ای که بین سیدعباس حسینی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه مبادله شد، بر تعامل و تبادل تجربیات علمی و فراهم‌آوردن زمینه‌های همکاری برای توسعه تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی و اطلاع‌رسانی آموزشی تأکید شد.

    این تفاهم‌نامه به منظور تعریف و اجرای طرح‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و کاربردی، استفاده از توانمندی‌های مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی، فنی و تخصصی، فراهم‌سازی امکان استفاده از تجربیات متقابل در تمامی زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، قوانین و مقررات موجود، مستندسازی، آموزش فرآیندها و رویه‌ها و انتقال تجربیات علمی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی و اداری مبادله شد.

    علاوه بر این، مقرر شد طرح‌ریزی، تدوین، مبادله و انتشار گزارشات، مقالات، کتب و نشریات، تشکیل هسته‌های کارشناسی و مشاوره به منظور بررسی، تحلیل و ارایه راه‌حل برای معضلات مرتبط با صنعت بیمه جهت ارایه به بالاترین مراجع سیاست‌گذاری کشور، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، جشنواره‌ها و نشست‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی، استفاده مشترک از بانک‌های اطلاعاتی علمی و تجاری و انتقال اطلاعات و تجربیات علمی و تخصصی در دستور کار کارشناسان دو مجموعه قرار گیرد.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در جریان تبادل این تفاهمنامه گفت: پژوهشکده بیمه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند به بیمه ایران کمک کند.

    از سوی دیگر، بیمه ایران نیز به دلیل توانمندی‌های خاص خود می‌تواند به پژوهشکده کمک کرده و همکاری این دو مجموعه باعث رشد صنعت بیمه شود.

    حسینی با اشاره به اینکه شرکت بیمه ایران پژوهش محور است، افزود: در حال حاضر صنعت بیمه نتوانسته است متناسب و همگام با سایر صنایع و مزیت‌های اقتصادی کشور حرکت رو به رشدی داشته باشد.

    وی اضافه کرد: به طور حتم تبادل اطلاعات بین کارشناسان بیمه ایران با پژوهشکده بیمه می‌تواند به این مهم کمک کرده و ضریب نفوذ صنعت در کشور را افزایش دهد.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه جایگاه این مجموعه در سال 1404 باید همچنان قدرتمند باشد، اظهارکرد: به طورحتم حضور یا عدم حضور بیمه ایران با توجه به قدمت، نیروی انسانی کارآزموده، توان مالی بالا و ریسک‌پذیری در بازار بیمه‌ای کشور تأثیرگذار است و ما نمی‌خواهیم این جایگاه را از دست بدهیم.

    حسینی با اشاره به تعامل گذشته دو مجموعه ادامه داد: ما از قبل با پژوهشکده بیمه همکاری‌های مناسبی داشتیم و معتقدیم امروز این همکاری با وجود دانشگاه علمی کاربردی بیمه ایران می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد.

    وی تأکید کرد: شرکت بیمه ایران به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه درکشور به دنبال فعالیت‌های مشترک پژوهشی با مراکز علمی، از جمله پژوهشکده بیمه است و معتقدیم این به حرکت صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

    رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران افزود: بر همین اساس، درنظر داریم کارکردهای حرفه‌ای و دانش‌بنیان با مجموعه پژوهشکده بیمه داشته باشیم و این نیازمند آن است که ابتدا یکدیگر را باور کرده و به هم اعتماد کنیم.

    حسینی با اشاره به الزامات حضور در بازارهای بین‌المللی خاطرنشان کرد: معتقدم علم بیمه در دنیا درحال به روز شدن است و صنعت بیمه ایران برای بقاء در بازارهای جهانی باید با ابزارها و دانش روز دنیا به پیش رود.

    به گفته وی، حضور در بازارهای جهانی نیازمند ابزارهای نوین است که با همکاری دو مجموعه می توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم.

    در جریان تبادل این تفاهم‌نامه، جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت سهامی بیمه ایران و پژوهشکده بیمه حضور داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی