عصر بازار

ایران و ایتالیا سه یادداشت تفاهم همکاری کشاورزی امضا می کنند

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران و ایتالیا سه یادداشت تفاهم همکاری به منظور ارتقای سطح فناوری ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی و توانمندسازی بخش خصوصی امضا می کنند.

ایران و ایتالیا سه یادداشت تفاهم همکاری کشاورزی امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی امروز (سه شنبه) در دیدار مائوریزیو مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا با وی در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ایران و ایتالیا در چند سال گذشته ارتباط خوبی در زمینه های کشاورزی داشته اند و فعالان دو کشور در این بخش از ظرفیت های یکدیگر به خوبی آگاهی دارند.
    وی افزود :بخش خصوصی دو کشور می توانند با آشنایی بیش از پیش با یکدیگر برای توسعه فعالیت های اقتصادی و همکاری های دو جانبه تلاش نمایند.
    حجتی گفت :قرار است سه یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه بین ایران و ایتالیا امروز به امضا برسد ، شرکت های ماشین سازی ایران و شرکت 'نیواولند' ایتالیا برای ارتقای سطح تولید ، فناوری تراکتورهای سنگین و کمباین ها موضوع های مورد تفاهم است.
    وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: فدراسیون صنایع غذایی ایتالیا و کانون صنایع غذایی ایران نیز همکاری های علمی، آموزشی و توانمند سازی بخش خصوصی در قالب یادداشت تفاهم به امضا خواهند رسید.
    وی خاطرنشا ن کرد: یادداشت تفاهم سوم بین انجمن ماشین آلات ایران و ایتالیا به منظور ارتقای فناوری و توانمندسازی ماشین آلات ایران امضا می شود.
    این مقام مسئول با اشاره به سفر اخیر خود همراه با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایتالیا در دو هفته گذشته، یادآور شد: مراوده های خوبی در زمینه تسهیل تجارت بین دو کشور در این سفر انجام شد و علاوه بر آن، با برگزاری نشست تخصصی کشاورزی بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی طرفین، ارتقای سطح همکاری های دوجانبه بیش از پیش میسر خواهد شد.
    حجتی برای حضور صاحبان سرمایه بویژه صنایع بخش کشاورزی ایتالیا برای مشارکت در پروژه های بخش کشاورزی ایران، برقراری همکاری های مشترک بین موسسات تحقیقاتی و مطالعاتی کشاورزی دو کشور و برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط، ابراز تمایل کرد.

    ** آمادگی شرکت های ایتالیایی برای توسعه سطح همکاری ها با ایران
    در ادامه این نشست، مائوریتزیو مارتینا (Maurizio Martina) وزیر کشاورزی ایتالیا افزود: نمایشگاه اکسپوی میلان که ماه ژوئن 2015 در شهر میلان ایتالیا برگزار شد، سرآغاز فصل جدیدی از همکاری های کشاورزی دو کشور بود.
    وی خاطرنشان کرد: امروز فرصت مغتنم برای توسعه سطح روابط و همکاری های دوجانبه ایران و ایتالیا در بخش کشاورزی فراهم شده است و شرکت ها و فعالان بخش خصوصی دو کشور می توانند از نزدیک با توانمندی های یکدیگر و نیازهایشان آشنا شوند.
    به گفته این مقام مسئول ایتالیایی، شرکت های زیادی از کشور ایتالیا آماده سرمایه گذاری در ایران هستند و سه یادداشت تفاهم همکاری که امروز در زمینه های صنایع غذایی و ماشین سازی کشاورزی امضا می شود، برای توسعه و ارتقای سطح همکاری ها بسیار موثر خواهد بود.
    این نشست با ارائه مطالبی توسط فعالان بخش خصوصی کشاورزی ایتالیا شامل نماینده شرکت ماشین سازی نیواولند، شرکت «فررو» (در زمینه مواد غذایی)، شرکت «اینانکا» (فعال عرصه صنایع غذایی)، نماینده نمایشگاه های «پارما» (برگزارکننده نمایشگاه های صنایع غذایی و کشاورزی)، مدیرکل امنیت مواد غذایی ایتالیا و نماینده دفتر بازرگانی خارجی ایتالیا برای حضور هر چه پر رنگ تر در بازار ایران و توسعه همکاری ها ادامه یافت.
    وزیر سیاست های کشاورزی ایتالیا دی ماه گذشته در گفت و گو با خبرگزاری 'اجی' این کشور اظهار کرده بود: توافقنامه همکاری با ایران در بخش کشاورزی در نمایشگاه اکسپو میلان و قبل از امضای توافق هسته ای منعقد شد. ایتالیا قصد دارد با استفاده از فناوری در بخش هایی که حرف نخست را می زند، با ایران رابطه برقرار کند. در نشستی که روزهای چهارم و پنجم ژوئن 2015 در نمایشگاه اکسپو میلان با حضور وزیر جهادکشاورزی ایران برگزار شد، نخستین گام در توسعه یک طرح مشترک کشاورزی بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو