عصر بازار

باحمایت بانک پاسارگاد

ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی خاتم آغاز شد

عصر اعتبار- در راستای تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌پاسارگاد، ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم، با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر قم آغاز شد.

ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی خاتم آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسمی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و مسئولان استان قم، جمعی از علما و مسئولان محلی و مدیران ارشد بانک‌پاسارگاد برگزار شد، عملیات ساخت بیمارستان یک‌هزارتخت‌خوابی خاتم با حمایت بانک‌پاسارگاد توسط "هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد"- یکی از هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد-  در 7 طبقه و با مساحتی بالغ بر 200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم، آغاز شد.

    دکتر مخبر مدیرعامل ‌"هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد" با اعلام این خبر گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز ارایه همزمان خدمات پزشکی، درمانی و آموزشی، با برخورداری از بالاترین سطح استانداردهای درمانی و سلامت در سطح کشور، جایگاه نخست توسعه‌ی سازمان‌یافته در نظام سلامت و آموزشی پزشکی را از آن خود خواهد کرد.
    وی در خصوص بخش‌های مختلف این بیمارستان خاطرنشان کرد: بیمارستان خاتم، دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌های پس از جراحی، پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی خواهد بود. وی تأکید کرد که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ 60% ظرفیت این بیمارستان با تعرفه دولتی فعالیت خواهد نمود. همچنین طبق تفاهم انجام‌شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز جامع سرطان غرب کشور نیز در این پروژه قرار خواهد گرفت.
    دکتر مخبر در مورد زمان اتمام پروژه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این بیمارستان در دو فاز و طی مدت 38 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. هم‌اکنون مطالعات فاز یک پروژه توسط شرکت  Moser Architects- یکی از مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های مهندسان مشاور اروپایی در زمینه بیمارستان‌سازی –  به اتمام رسیده‌است و عملیات اجرایی پروژه، همزمان با طراحی فاز 2 پیش خواهد رفت.
    وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور محترم به استان قم و وعده وی مبنی بر ساخت بیمارستان 1000تخت‌خوابی خاطر نشان کرد این هلدینگ ساخت 7000 تخت بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است که با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به استان قم ؛ آغاز ساخت بیمارستان خاتم در اولویت قرار گرفته است و تصریح کرد: شهرک سلامت خاتم با زیربنای 700 هزار مترمربع، در زمینی به وسعت 100 هکتار و در جنوب غربی شهرستان قم احداث خواهد شد که شامل کاربری‌های درمانی با احداث بیمارستان 1000تختخوابی خاتم، کاربری آموزش عالی با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه 3 هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با احداث هتل و ارایه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی است. با توجه به اهداف پروژه، احداث بیمارستان در این شهرک در اولویت قرار گرفته‌است.
    وی در ادامه به سایر پروژه‌های "هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد" اشاره کرد و افزود: "هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد"، به عنوان یکی از هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد، در راستای تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، احداث شهرک‌های سلامت را علاوه بر قم، در شهرهای اهواز، مشهد، کرج، قزوین و تهران  نیز در درستور کار خود قرار داده‌است.
    همچنین خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیرروابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد اظهار داشت: بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود تاکنون اقدامات موثری مانند ساخت مدرسه، کتابخانه و خانه‌های بهداشت در نقاط محروم کشور انجام داده‌ و از ورزشکاران، جامعه هنری و فرهنگیان حمایت‌کرده‌است. این‌گونه فعالیت‌های این بانک همچنان ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی