عصر بازار

۱۰ میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نیازی به آن ندارند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت تسریع در پالایش و تجدیدنظر در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: ۱۰ میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نیازی به آن ندارند که باید از سوی دولت هر چه سریع تر حذف شوند.

۱۰ میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نیازی به آن ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، قاسم عزیزی با انتقاد از شیوه فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فرم های اطلاعات اقتصادی از سوی مردم پر شد تا به این ترتیب بتوان به شفافیت اقتصادی از حیث درآمدها و هزینه های مردم دست یافت اما این فرم ها نتوانست به اجرای صحیح قانون هدفمندی کمکی کند.

    نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دریافت فرم های اطلاعاتی از مردم در جهت امکان سنجی منابع کشور بوده است، افزود: در صورتی که صحت گفتار در تمامی این فرم ها مشهود بود تنها افراد نیازمند مشمول دریافت یارانه نقدی بودند.

    قانون هدفمندی از ریل اصلی خود خارج شده است

    وی با تاکید بر اینکه اجرای ناصحیح قانون هدفمندی یارانه ها اصل موضوع هدفمندی با هدف حمایت از اقشار نیازمند و همچنین حمایت از تولید ملی را به فراموشی سپرده است، تصریح کرد: مجلس آمادگی کمک به دولت برای حذف دهک های پردرآمد را حتی با تصویب قانون مورد نیاز در این حوزه دارد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دهک هایی که درآمد بالایی دارند باید از دریافت یارانه حذف شوند، گفت: منابع تزریق شده به صورت نقدی در جامعه باید اثر مطلوب بر اقتصاد داشته باشد که در حال حاضر نتایج منفی آن مشهود است.
    قاسم عزیزی

    اجرای صحیح قانون هدفمندی راهکار جبران کسری بودجه دولت است

    عزیزی با بیان اینکه جلوگیری از هدر رفت منابع در ضمن هدفمندی به جبران کمبود منابع عمرانی کشور کمک می کند، گفت: جمعیت در حال افزایش است و اگر به همه طبقات یارانه پرداخت شود تامین منابع مالی برای این بخش کار سختی است از این رو دولت باید در اجرای این قانون تجدید نظر کند.

    وی ادامه داد: طبق گزارش های ارایه شده از سوی دولت بیش10 میلیون نفر از افراد کشور نیازی به دریافت یارانه نقدی  ندارند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت توانایی پالایش دریافت کنندگان یارانه نقدی برای حذف دهک های پردرآمد را دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی