عصر بازار

طلا به دنبال ثبت بهترین هفته ۴ سال اخیر

هر اونس ۱۲۴۳ دلار

عصر اعتبار- طلا با ادامه روند صعودی روز گذشته خود در روز جمعه خود را به بالاترین سطح یک سال اخیر خود رساند. این در حالی است که سقوط شدید بازارهای سهام طلا را به ثبت بهترین هفته خود در چهار سال اخیر نزدیک می‌کند.

طلا به دنبال ثبت بهترین هفته ۴ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بازارهای سهام آسیا با توجه به نگرانی‌ها در مورد سلامت بانک‌های اروپایی و چشم‌انداز اقتصادی جهان با افت مواجه شدند. شاخص جهانی MSCI با افتی 20 درصدی مواجه شده است.

    با توجه به کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سال 2012 و همچنین صعود ین ژاپن به بالاترین سطح 15 ماهه خود در برابر دلار، طلا همچنان به عنوان یک دارایی امن به رشد خود ادامه می‌دهد.

    هر اونس طلا که در معاملات پنجشنبه با رسیدن به قیمت هزار و 260 دلار و 60 سنت بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کرد. امروز اما طلا با کاهش 0.9 درصدی هزار و 242 دلار و 70 سنت معامله شد.

    یک معامله‌گر مستقر در سیدنی اعلام کرد: «ما در حال مشاهده نبرد برای کیفیت هستیم. در حال حاضرETF از طلا پر شده است.» گفتنی است دارایی‌ها در صندوق SPDR بزرگترین صندوق حمایتی طلا (ETF)با رشد دو درصدی در روز پنجشنبه مواجه شد.

    بانک ANZ اعلام کرد که احساس ریسک‌گریزی باعث شده تا طلا به عنوان بهترین کالای سال 2016 لقب بگیرد. یوچی ایکمیزو در استانداردبانک توکیو اعلام کرد: « سطح 1300 دلاری امکان‌پذیر خواهد بود اگر بازار سهام به سقوط خود خاتمه ندهد.»

    جفری گاندلاخ، مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری دابل‌لاین اعلام کرد که با از دست رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به بانکهای مرکزی، طلا احتمالا به سطح 1400 دلاری خواهد رسید.

    اظهارات جانت یلن نیز موجب حمایت از قیمت طلا شد. در حالی که یلن اعلام کرد که در سال جاری افزایش تدریجی نرخ بهره وجود خواهد داشت، بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را در سال جاری بسیار کم می‌دانند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی