عصر بازار

مدیر عامل بانک پارسیان:

اول راهیم، بانک‌های کارگزار خارجی هنوز احتیاط می‌کنند

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک پارسیان با بیان اینکه اکنون بانک‌های خارجی تمایل بیشتری به برقراری روابط کارگزاری جدید و یا تجدید روابط قدیم با بانک‌ها ایرانی دارند، گفت: بانک‌های کارگزار در اوایل کار احتیاط بیشتری در نقل و انتقالات انجام می‌دهند.

اول راهیم، بانک‌های کارگزار خارجی هنوز احتیاط می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کورش پرویزیان در پاسخ به اینکه روابط کارگزاری با بانکهای خارجی برقرار شده است یانه، اظهار داشت: یکی از شرایط لازم برای برقراری رابطه کارگزاری با بانک‌های خارجی داشتن رابطه سوئیفتی با آنها است؛ زیرا کلیه پیام‌های تعهد آور بانکی فی‌ما بین از طریق سوئیفت مبادله می شود.

    وی افزود: بحث کارگزاری با بانک‌های خارجی بستگی به نیاز بانک‌ها و حجم مبادلات خارجی آنها دارد، البته داشتن شهرت و اعتبار عامل موثری در برقراری رابطه کارگزاری با بانک‌های خارجی به حساب می‌آید؛ در حال حاضر بانک‌های خارجی تمایل بیشتری به برقراری روابط کارگزاری جدید و یا تجدید روابط کارگزاری قدیم با بانک‌ها و به ویژه بانک‌هایی که جز لیست تحریم اولیه نبودند، دارند.

    مدیر عامل بانک پارسیان در مورد اینکه گفته می شود امکان مبادله ارزی با خارج هنوز برقرار نشده است؟ گفت: اکنون به عنوان یک بانک خصوصی با تعداد قابل توجهی از بانک‌های خارجی رابطه کارگزاری را مجدداً آغاز کرده‌ایم و می توانیم در خدمت فعالان اقتصادی باشیم.

    پرویزیان با بیان اینکه باید توجه داشت که بانک‌های کارگزار در اوایل کار احتیاط بیشتری را در نقل و انتقالات وجوه به خرج می‌دهند، بیان کرد: انتظار داریم به تدریج سرعت کارها به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگردد؛ البته برای گشایش اعتبارات اسنادی و یا صدور حوالجات که به ارز بانکی درخواست می‌شود، تابع تصمیمات بانک مرکزی و تخصیص ارز در بانک‌هایی که انتخاب می‌شود، هستیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی