عصر بازار

اگزیم بانک ایران تامین کننده تسهیلات صادرکنندگان در پسابرجام است

عصر اعتبار- رئیس شعبه بانک توسعه صادرات در سمنان با اشاره به فراهم شدن زمینه فعالیت اقتصادی و مالی در شرایط پسابرجام گفت: این بانک تامین کننده هرگونه تسهیلات ریالی و ارزی مورد تقاضای صادرکنندگان است.

اگزیم بانک ایران تامین کننده تسهیلات صادرکنندگان در پسابرجام است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عباس زاهدی افزود: هر گونه تسهیلات ارزی و ریالی مورد تقاضای صادرکنندگان در استان سمنان بدون محدودیت و در شرایط پسابرجام قابل تامین است.
    وی افزود: 100 درصد صادرکنندگان نمونه استانی و 75 درصد صادرکنندگان استان سمنان از مشتریان بانک توسعه صادرات هستند.
    وی خاطرنشان کرد: در دوران تحریم و با توجه به شرایط خاص مبادلات مالی، امکان استفاده از تسهیلات ارزی برای صادرکنندگان میسر نبود و اکنون در شرایط پسابرجام این بانک آماده ارائه تسهیلات ارزی و ریالی به فعالان اقتصادی است.
    وی با بیان این که به مشتریان به ویژه صادرکنندگان پیشنهاد می شود اقدامات و امکان تسهیلاتی بانک توسعه صادرات را پیگیر باشند، افزود: این بانک در قالب ایجاد روابط کارگزاری، تخصیص خطوط اعتباری، امضاء تفاهم نامه و کلیه اموری که هدف آن تسهیل امور بازرگانی مشتریان و رونق و حمایت از صادرات کشور باشد، در خدمت مشتریان است.
    زاهدی با اشاره به این که 80 درصد منابع بانک توسعه صادرات به صورت ارزی است ، افزود: صادرکنندگان می توانند در شرایط پسابرجام از ظرفیت های قابل توجه این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی در امور صادرات بهره ببرند.
    وی تسهیلات ارائه شده به مشتریان از سوی شعبه سمنان بانک توسعه صادرات در سال 93 بیش از 647 میلیارد ریال بود که در 10 ماه سال 94 مبلغ 591 میلیارد ریال شد که 92 درصد تسهیلات سال گذشته را پوشش داده است و در بخش ضمانتنامه های صادره در سال گذشته 11 میلیارد ریال بوده که این مبلغ در پایان دی 94 به 26 میلیارد ریال افزایش یافته است.
    مسئول بانک توسعه صادرات شعبه سمنان افزود: مانده تسهیلات این شعبه در سال 94 بیش از 487 میلیارد ریال بوده است که شش درصد بیشتر از مانده تسهیلات تسویه نشده در سال گذشته بوده است.
    وی درباره اقدامات بانک توسعه صادرات برای تسهیل در فعالیت های اقتصادی صادرکنندگان در شرایط پسابرجام گفت: این بانک تفاهم نامه و همکاری هایی با بانک های کشورهای ارمنستان، روسیه و ترکمنستان را در دستور کار قرار داده است.
    زاهدی یادآور شد : با اجرای برجام و امکان انجام مبادلات بانکی و مالی، بانک توسعه صادرات با بانک ملت ارمنستان در قالب قراردادی، درخصوص تخصیص یک خط اعتباری پنج میلیون یورویی به صورت گردان با هدف تامین مالی صادرکنندگان ایرانی همکاری می کند.
    وی با اشاره به انعقاد دو تفاهم نامه بانک توسعه صادرات با بانک های روسیه به منظور تسهیل و حمایت از صادرات از ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: فراهم کردن تسهیلات بانکی لازم برای اجرای طرح صادرات و خدمات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان در برابر واردات گاز از این کشور نیز از فعالیتهای بانک توسعه صادرات در شرایط پسابرجام است.
    زاهدی به ارائه تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات به صادرکنندگانی که از سوی وزارت نفت معرفی می شوند اشاره و اضافه کرد: اعطای تسهیلات برای صادرات کالا و خدمات کشور ترکمنستان، صدور انواع ضمانت نامه های ارزی و ریالی مورد نظر صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان و ارائه خدمات کارگزاری و نقل و انتقال وجوه ارزی به حساب صادرکنندگان، از سوی بانک توسعه صادرات در این قالب هدفگذاری شده است.
    وی با اشاره به تاسیس اگزیم نیوز به عنوان خانه اصحاب رسانه در حوزه تجارت بین الملل و ارتقای رتبه ارزی بلندمدت بانک توسعه صادرات ایران از سوی موسسه کپیتال اینتلیجنس، گفت: به زودی از سوی این بانک عامل طرح بانکداری شرکتی و باشگاه مشتریان این بانک نیز راه اندازی می شود.
    وی به ارائه خدمات ارزی و ریالی از سوی بانک توسعه صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: جدیدترین خدمت این بانک، صندوق سرمایه گذاری اندوخته توسعه آرمانی با سرمایه ثابت است که با شرایطی مانند نظارت بوس اوراق بهادار، حداقل نرخ 22 درصد در سال، تضمین نقدشوندگی از سوی بانک، پرداخت سود پانزدهم هر ماه، پرداخت وجه در روز ابطال بدون هیچ گونه هزینه با قابلیت توثیق گواهی صادره برای دریافت تسهیلات ارایه می شود.
    زاهدی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بانک توسعه صادرات تامین مالی بخش صادرات کشور است، افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سالجاری، این بانک عامل اعطای تسهیلات ارزی معادل 200 میلیون دلاری به صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در کشور عراق در قالب اعتبار فروشنده و تحت ضمانت صندوق ضمانت صادرات ایران است.
    مسئول بانک توسعه صادرات شعبه سمنان با اشاره به محدودیتهای بین المللی قابل توجه برای شبکه بانکی کشور به ویژه این بانک عامل در شرایط تحریم، از تدوین برنامه پنج ساله خبر داد و گفت: چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، اساسنامه بانک و چالش های حال و آینده بانک، مهم ترین مبانی و اصول برنامه پنجساله مدنظر بانک توسعه صادرات است.
    بانک توسعه صادرات ایران در سال 1370 با هدف اعطای تسهیلات خرد و کلان به بازرگانان ایرانی و به منظور ایجاد یک نهاد مالی پشتیبان برای امر صادرات و واردات و بر اساس قانون عملیات بانکی تاسیس شد و ارایه تسهیلات صادراتی، تضمین اعتبارات صادراتی و صدور ضمانتنامه برای اعطای تسهیلات مالی به فعالیت های صادراتی، اعطای تسهیلات سرمایه گذاری برای پروژه های صادراتی در داخل و خارج از کشور، اعطای تسهیلات صادراتی به خریداران کالاها و خدمات صادراتی کشور، اعطای اعتبارات وارداتی به واردکنندگان برای تامین مواد اولیه و کالاهای تبدیلی فعالیت می کند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی