عصر بازار

احتمال افزایش قیمت طلا تا ۱۴۰۰ دلار

عصر اعتبار- پایه گذار موسسه سرمایه گذاری دابل لاین کاپیتال تاکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به سیاست های پولی بانک های مرکزی از دست داده اند این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به زودی به بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش یابد.

احتمال افزایش قیمت طلا تا ۱۴۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار به نقل از رویترز، جفری گوندلاچ پایه گذار موسسه سرمایه گذاری دابل لاین کاپیتال در سخنانی  تصریح کرد: کاهش نرخ بهره از سوی بسیاری از بانک های مرکزی جهان موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران اعتماد خود را از دست داده و در شرایط فعلی ترجیح دهند تا در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

    بر اساس این گزارش در شرایطی که فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را کاهش داده ولی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن همچنان سیاست های انبساطی پولی را ادامه می دهند.

    اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز به نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان دامن زده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تمایلی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

    به همین منظور  بانک های مرکزی ژاپن و اروپا نرخ بهره منفی را در دستور کار خود قرار داده اند تا اقتصاد خود را از رکود نجات دهند.  وی افزود: نرخ بهره رابطه مستقیمی با ارزش سهام دارد. نرخ بهره منفی فشار زیادی را به سهامداران وارد کرده است تا سهام خود را در بازارهای بین المللی بفروشند و در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی