عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به روز می‌شود

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها باعث ایجاد محدودیت در پرداخت بدهی داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع دارو می‌شد.

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به روز می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر سیدتقی نوربخش، اظهار داشت: داروسازان شاغل در داروخانه‌ها پیوسته از مسئولین سازمان در ادوار گذشته درخواست داشته‌اند که با ایجاد موازنه بین بخش بیمه‌گری و شرکت‌های توزیع دارو در زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی، نیاز به نقدینگی و استفاده داروخانه‌ها از تسهیلات بانکی را کاهش دهند که تاکنون و به دلایل متعدد این خواسته بحق و منطقی مورد اجابت قرار نگرفته است.

    وی از ایجاد سازوکاری جدید برای تسویه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان خبر داد و گفت: داروخانه‌های طرف قرارداد می‌توانند به میزان مطالبات قطعی که از سازمان تأمین اجتماعی دارند، از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (TPICO) خرید اعتباری انجام دهند و بدین سان دیگر داروخانه‌ها نیازمند استفاده از تسهیلات بانکی برای جبران نقدینگی مورد نیاز نخواهند بود.

    نوربخش اظهار داشت: این سازوکار با امضای قرارداد همکاری فی‌مابین سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (TPICO) ایجاد شده است.

    وی هدف از انعقاد این قرارداد را فراهم شدن امکان تسویه به موقع مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: با اجرای این قرار داد شاهد تمرکز منابع سازمان، شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین و واحدهای زیرمجموعه آنها برای جبران نیاز مالی داروخانه‌های طرف قرارداد خواهیم بود و این کار در نهایت زمینه‌ساز ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان تأمین اجتماعی و سایر مراجعین به داروخانه‌ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی دارو در داروخانه‌ها خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بانک رفاه کارگران نیز اعتبار لازم را برای تسویه بدهی‌های مربوطه به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص می‌دهد و همچنین خدمات بانکی مورد نیاز شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و داروخانه‌های طرف قرارداد را تأمین می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی