عصر بازار

عقب‌نشینی ۲۰ دلاری طلای جهانی

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی پس از اینکه هفته گذشته به بالاترین قیمت در یک سال گذشته صعود کرد، در نخستین روز معاملات هفته جاری با کاهش قابل ملاحظه روبرو شد.

عقب‌نشینی ۲۰ دلاری طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ابتدای معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 1.9 درصد کاهش، به 1214.68 دلار افت کرد. بهای معاملات این بازار روز جمعه 0.7 درصد کاهش یافت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 1.6 درصد یا 20.40 دلار کاهش یافت و به 1219 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 8.40 دلار یا 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و به 1239.40 دلار رسید.

    طلا هفته گذشته 7.1 درصد رشد قیمت داشت که از نظر درصدی بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به 12 دسامبر سال 2008 بود.

    افت قیمت طلا در پی بهبود بازارهای سهام آسیایی روی داد که صعود روز جمعه بازارهای اروپا و آمریکا را دنبال کردند. طلا روز پنج شنبه که آشفتگی بازارهای سهام جهان تقاضا برای این فلز به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش داده بود به رکورد 1260.60 دلار صعود کرده است اما به گفته معامله گران، طلا به دلیل بهبود سهام و فروش در بازار چین با کاهش روبرو شده است و البته اقدام سرمایه گذاران در سودبری هم در افت قیمت این فلز تاثیر داشته با اینهمه حجم آن بالا نبوده است.

    طلا از پنجم فوریه که بازارهای چین به مناسبت فرا رسیدن سال نوی چینی به تعطیلات رفتند، حدود 60 دلار افزایش داشته است و موجب شده سرمایه گذاران برای سود بردن از افزایش اخیر قیمت اقدام کنند. سایر بازارهای آسیایی هم علاقه چندانی به این فلز زرد نشان نداده اند زیرا افزایش چشمگیر قیمت در یک مدت کوتاه باعث شده خریداران در حاشیه بازار قرار بگیرند. اما سرمایه گذاران غربی خوش بینی بیشتری به طلا داشته اند در واقع خرید بالای سکه‌های طلای آمریکایی از سوی سرمایه گذاران کوچک و بزرگی که نوسان ارزها را پیش بینی می‌کنند به بالاتر رفتن ارزش این فلز ارزشمند کمک خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه 0.71 درصد کاهش یافت و به 710.95 تن رسید اما این صندوق پیش از آن شاهد ورود حجم عظیمی سرمایه بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 2.7 درصد کاهش به 15.3178 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین 1.4 درصد و هر اونس پالادیم 1.2 درصد عقب نشینی کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی