عصر بازار

در نشست خبری فرمانده انتظامی البرز تشریح شد:

جزئیات دستگیری زمین خواران میلیادری در فردیس

عصر اعتبار- در نشست خبری فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات دستگیری زمین خوارن میلیادری در شهرستان فردیس تشریح شد.

جزئیات دستگیری زمین خواران میلیادری در فردیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری که ظهر امروز دوشنبه در مقر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک برای حضور حماسی مردم در یوم الله 22 بهمن، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی پر برکت بود مردم ولایتمدار ایران اسلامی در 7 اسفندماه نیز حماسه ای دیگر را خلق خواهند کرد.

    وی در ادامه به اقدامات نیروی انتظامی استان البرز طی 10 روز گذشته اشاره کرد و گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان فردیس مشخص شد که یک باند جعل زمین خواری با شناسایی املاک و زمین های بلاصاحب در سطح این شهرستان و همچنین شهرستان کرج و فروش این املاک اقدام به میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده اند.

    فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ادامه داد: در بررسی های تکمیلی ماموران پلیس امنیت عمومی تعدادی از پلاک های ثبتی شناسایی و با توجه به اینکه دامنه فعالیت این باند در شهرستان کرج و فردیس بود بلافاصله شناسایی اعضای باند در دستور کار قرار گرفت.

    تهیه نقشه های هوایی برخی مناطق توسط متهمان

    وی اضافه کرد: در ادامه نتایج بررسی های انجام شده از نحوه فعالیت های اعضای باند که در اختیار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس قرار گرفت با هماهنگی قضایی در تاریخ 7 بهمن ماه مخفیگاه دو نفر از اعضای باند در فردیس شناسایی و با رعایت موازین شرعی و قانونی پس از ورود به منزل هر دو متهم دستگیر و در بازرسی از آنجا تعداد 3 برگ 16 عددی هالوگرام سند تک برگی، تعداد 2 سند دفترچه ای خام، دو عدد سند پلاک ثبتی، مبلغ 70 میلیارد میلیون ریال وجه نقد به همراه نقشه های هوایی منطقه مشکین دشت، تعداد یک جلد سند دفترچه ای، یک دسته فرم و سربرگ آرم دار شهرداری و از داخل خودرور متهم یک عدد نقشه هوایی مربوط به پلاک ثبتی کشف شد.

    سردار کامرانی صالح بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی به جرم خود مبنی بر زمین خواری و کلاهبرداری میلیاردی با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرده و در خصوص نحوه فعالیت خود گفتند با شناسایی زمین های بلاصاحب اقدام به تهیه پیش نویسی از پرونده ملک مورد نظر کرده و با استفاده از اطلاعات پیش نویس مبادرت به جعل سند و جعل وکالت فروش از طرف مالک (که یا فوت کرده و یا در خارج از کشور اقامت دارد) به نام بستگان خود کرده و تا کنون با استفاده از همین شگرد بسیاری از املاک بلاصاحب را که تقریبا 30 هزار مترمربع است منتقل و به فروش رسانده اند.

    فرمانده نیروی انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: پرونده متهم دستگیر شده باند زمین خواری میلیاردی در شعبه اول بازپرسی دادسرای شهرستان فردیس در حال رسیدگی است.

    باند اخاذان مامور نما با مجموعه ای از جرائم دستگیر شدند

    وی در ادامه سخنان خود در خصوص دستگیری باند اخاذان مامورنما، گفت: در پی ارجاع پرونده های اخاذی از سوی سرنشینان دو دستگاه خودروی سورای سمند و پژوه 405 از کلانتری های شهرستان های استان البرز به پلیس آگاهی این استان رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

    سردار کامرانی صالح بیان کرد: با بررسی سوابق میدانی سرقت های صورت گرفته مشخص شد که این جرائم از سوی اعضای یک باند سرقت انجام شده است که در پوشش ماموران ناجا با درجات و علائم مختلف تحت عنوان ماموران پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر اقدام به انواع جرائم از جمله سرقت منزل، سرقت خودرو و اخاذی می کنند.

    وی در ادامه گفت: در ابتدای تحقیقات شناسایی خودرو و مالکان آنها در دست بررسی قرار گرفت اما از آنجاییکه پلاک خودروها سرقتی بود فرضیه شناسایی سارقان از طریق شناسایی مالک خودروها متصور نبود.

    فرمانده نیروی انتظامی استان البرز اضافه کرد: در مرحله بعدی تحقیقات چهره فرضی سارقان ترسیم و با کمک شکات هویت متهمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت با بررسی بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار که اخیرا از زندان آزاد شده بودند مشخص شد که اعضای باند همگی از مجرمان سابقه دار هستند.

    جزئیات دستگیری اخاذان مامور نما در کرج و فردیس

    سردار کامرانی صالح افزود: این سارقان که پس از آزادی از زندان مجددا به اعمال مجرمانه خود روی آورده اند با توجه به اینکه سرنخ های جامع و کاملی در خصوص هویت اعضای باند سرقت به دست آمده بود اقدامات فنی و اطلاعاتی ویژه برای شناسایی مخفیگاه متهمان، نقاط مورد فعالیت آنها و دستگیری اعضای باند آغاز شد.

    وی گفت: با فعال شدن گشت های نامحسوس در مناطق فعالیت سارقان که اغلب ورودی های شهرهای استان و در حاشیه جاده ها متمرکز بود و در اختیار قرار دادن عکس متهمان به تمامی واحدهای گشت کلانتری ها و کمین و مراقبت های شبانه روزی در نهایت 3 نفر از اعضای باند طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منازل متهمان مقادیر قابل توجه ای لوازم منزل مسروقه از جمله تلوزیون، تابلو فرش، لوازم برقی و جواهرات کشف شد.

    فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: متهمان این پرونده پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر اخاذی از شهروندان در پوشش ماموران نیروی انتظامی اعتراف کردند و در تشریح عمل مجرمانه خود اینگونه اذعان داشتند که در زندان با هم آشنا شده و پس از آزادی از زندان با تشکیل یک باند 5 نفره طی دو ماه گذشته در ساعات اولیه و پایانی شب در قالب گروه های 3 و 4 نفره جلوی رانندگان خودروهای نیسان و پیکان وانت را که اغلب عبوری و میوه فروش بودند گرفته و با معرفی خود به عنوان مامور پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر راننده و سرنشینان را مورد بازرسی بدنی قرار داده و با ادعای اینکه مرتکب تخلف شده اند و یا مشکوک به حمل مواد مخدر هستند در یک فرصت مناسب وجه نقد و اشیاء با ارزش داخل خودرو آنها را به سرقت برده و متواری می شدند.

    اعتراف متهمان پرونده اخاذان مامور نما به 38 فقره جرم

    سردار کامرانی صالح ادامه داد: ارتکاب انواع جرائم از سوی سارقان علاوه بر جنیه عمومی جرم از آنجاییکه باعث ایجاد نا امنی در سطح استان و ایجاد سوء ظن و بدبینی نسبت به ماموران می شدند دستگیری سایر اعضای باند را شتاب بیشتری بخشید و با عملیات اطلاعاتی گسترده ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی هر دو متهم دیگر نیز طی دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.

    وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده اعتراف به 38 فقره انواع جرائم شامل اخاذی، سرقت به عنف خودرو، سرقت منزل اعتراف کردند پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

    سردار کامرانی صالح ضمن هشدار به شهروندان، گفت: چنانچه فردی یا افرادی خود را مامور سازمان های نظامی و انتظامی معرفی کرده و تقاضای بازرسی داشتند حتما از مامور بودن آنها اطمینان حاصل کنید سارقان مامور نما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات نظامی قلابی از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوء استفاده می کنند و مرتکب سرقت می شوند.

    فرمانده نیروی انظتامی استان البرز در ادامه سخنان خود از کشف بیش از 370 کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: این مقدار مواد در 4 عملیات کشف و ضبط شده است.

    وی با تاکید بر اینکه این مقدار مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور وارد استان البرز شده است، گفت: 3 دستگاه خودرو به همراه 6 قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

    سردار کامرانی صالح با اشاره به اینکه 150 کیلوگرم تریاک و حشیش کشف و ضبط شده است، گفت: 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی استان البرز و شهرستان شهریار کشف و ضبط شد.

    تشکیل قرارگاه امام علی برای رصد فعالیت های انتخاباتی در البرز

    وی از کشف 3 کیلوگرم شیشه نیز خبر داد که یک خانم به همراه همسرش قصد توزیع اش را داشته و گفت: این خانم به همراه همسرش قصد توزیح 3 کیلوگرم شیشه را در شهرستان های فردیس و کرج داشت که در عملیاتی توسط نیروهای انتظامی استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

    فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همچنین امنیت انتخابات نیز برای نیروی انتظامی مهم و ضروری است.

    سردار کامرانی صالح با تاکید بر اینکه 8 هزار مامور نیروی انتظامی در استان البرز وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: نامزدهای انتخاباتی و هوادران آنها با رعایت قوانین و مقرارات از بروز هر گونه تخلف جلوگیری کنند.

    وی در پایان خبر از راه اندازی قرارگاه امام علی به منظور رصد فعالیت های انتخاباتی از سوی نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت: در این قرارگاه کارکنان نیروی انظامی آموزش های لازم برای رصد فضاهای پیش از انتخابات را می بینند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو