عصر بازار

سرنوشت نامعلوم ۲۵۰۰ متقاضی بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش

عصر اعتبار- مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از بارمالی ۲۰۰۰ میلیاردتومانی اجرای بازنشستگی پیش از موعد ۲۵۰۰ متقاضی بازنشستگی پیش از موعد خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بخشنامه جدید، اگر شخصی بخواهد زودتر از موعد یادشده بازنشسته شود، دستگاه متبوعش باید حقوق مشمول کسورات میزان سنوات باقی مانده از خدمتش را یکجا به حساب صندوق بازنشستگی واریز کند.

سرنوشت نامعلوم ۲۵۰۰ متقاضی بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسن حسینی درباره اجرای بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش اظهار کرد: دکتر نوبخت در تیرماه امسال مصوبه‌ای پیرامون بازنشستگی پیش از موعد ابلاغ کرد.

    وی ادامه داد: در این بخشنامه آمده است که بازنشستگی پیش از موعد کارکنان با رعایت قوانین مربوط و آیین نامه اجرایی آن و در سقف حداکثر پنج درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه اجرایی با مسئولیت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مسئول مجاز بدون سنوات ارفاقی و با پرداخت کامل پاداش و ذخیره مرخصی، مجاز است.

    مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در 12 دی ماه سال جاری نیز بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که در آن آمده است: حسب مجوزهای قانون بودجه سال 94، مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان مشمول بند ج تبصره 18 قانون بودجه 94، به میزان سنواتی که زودتر بازنشسته شده‌اند و حداکثر به مدت پنج سال، به عنوان بار مالی ناشی از اجرای حکم یاد شده در قانون فوق، از محل اعتبارات مصوب و با رعایت قوانین و مقررات، تأمین و به صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت شود.

    حسینی افزود: در ماده 108 قانون مدیریت خدمات کشوری زنان با 25 سال سابقه و مردان با 30 سال خدمت بازنشسته می شوند. در این بخشنامه و بخشنامه سازمنا بازنشستگی کشوری که 30 دی ماه ابلاغ شده است، اگر شخصی بخواهد زودتر از موعد یادشده بازنشسته شود، دستگاه متبوعش باید حقوق مشمول کسورات میزان سنوات باقی مانده از خدمتش را یکجا به حساب صندوق بازنشستگی واریز کند.

    وی ادامه داد: به عناون مثال اگر حقوق مشمول کسور بازنشستگی خانومی یک میلیون و چهارهزار تومان باشد و بخواهد سه سال زودتر بازنشسته شود، آموزش و پرورش باید 60 میلیون تومان به صندوق بازنشستگی بپردازد.

    مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما به این موضوع اعتقادی نداریم و باید کسی که قصد دارد با 22 سال سابقه بازنشسته شود حقوق 22 روز را بگیرد و دلیلی ندارد ما مابه التفاوت پرداخت کنیم عنوان کرد که آموزش و پرورش حدود 2500 متقاضی بازنشستگی پیش از موعد دارد و ما اعتباری برای پرداخت مابه‌التفاوت‌ها نداریم. ماهنوز بدهی مربوط به پاداش پایان خدمت 1100 میلیارد تومانی فرهنگیان را تسویه نکرده‌ایم.

    حسینی ادامه داد: بر اساس بخشنامه جدید، بازنشستگی پیش از موعد 2500 نفر در آموزش و پرورش 2000 میلیارد تومان بار مالی برای ما دارد. پیش از این ما متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت نبودیم و سال گذشته هم بیش از 2000 نفر را بازنشسته کردیم و امسال قادر به پرداخت این مبالغ نیستیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی