عصر بازار

بازگشت اونس به زیر ۱۲۰۰ دلار

سومین روز افت متوالی طلا

عصر اعتبار- در پی کاهش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی و تقویت بازارهای سهام، در معاملات روز سه‌شنبه طلا با تجربه‌کردن سومین جلسه متوالی افت خود به زیر ۱۲۰۰ دلار به ازای هر اونس سقوط کرد.

سومین روز افت متوالی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار و به نقل از رویترز، افت سه‌روزه شمش در این مدت بیش از 4 درصد گزارش شده که بیشترین افت سه روزه در هفت‌ماه اخیر بوده است. این در حالی است که این فلز گرانبها هفته گذشته به بالاترین قیمت یک سال اخیر خود رسیده بود و تاکنون در سال جاری رشدی 13 درصدی داشته است.

    گلدمن ساکس با اعتقاد به پایان‌ یافتن صعود طلا، به اتخاذ موقعیت‌های کوتاه‌مدت طلا توصیه کرد که این موضوع باعث ایجاد جو حاکم نزولی بر بازار شد. در جریان معاملات امروز، هر اونس طلا با افت یکدرصدی معادل یکهزار و 196 دلار و 70 سنت معامله شد. روز گذشته این فلز زرد با افت 2.3 درصدی، بیشترین افت یکروزه خود را از ماه جولای تجربه کرد.

    جیمز گاردینر، معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد:‌ «فلزهای گرانبها از نگرش ریسک گریزی بازارهای جهانی سود برده و در جریان نوسانات اوج گرفتند. با این وجود، در برخی مراحل بازگشت به عقب اجتناب ناپذیر بوده است.»

    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد که قیمت طلا تا سطح 1178 دلاری سقوط خواهد کرد. انتظار می‌رود با صعود سریع طلا در مدت زمان کوتاه، قیمت این فلز گرانبها اصلاح شود. این فلز زرد از ژانویه تا بالاترین قیمت هفته گذشته خود 200 دلار شد داشته و بهترین هفته خود را از سال 2011 به ثبت رسانده است.

    روز پنج‌شنبه، طلا با توجه به نگرانی‌ها در مورد سلامت بخش بانکداری و ترس از کندی جهانی با ثبت قیمت 1260 دلار و 60 سنت بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کرده بود.

    اما در روز دوشنبه بازارهای سهام رشد کرد، نفت رشد اخیر خود را از دست داد و نگرانی‌ها در مورد افت قیمت جهانی کاسته شد. سهام آسیایی روز سه‌شنبه به روند صعودی خود ادامه دادند این در حالی بود که بازارهای چین به ثبات نسبی رسیده، قیمت نفت مجددا افزایش یافته و آمار مصرف آمریکا خوب ارزیابی شده است. دلار نیز از پایین‌ترین سطح چند ماه اخیر خود در برابر یورو و ین فاصله گرفته و در مقابل سبد ارزهای اصلی نزدیک به یک درصد رشد داشته است.

    گلدمن‌ساکس در یادداشتی نوشت: «ترس حول چین، نفت و نرخ بهره منفی باعث تاثیر زیادی روی قیمت طلا و بازارهای مالی دیگر شده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت طلا در سه ماه آینده به 1100 دلار برسد.»

    بازگشت چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلای دنیا از تعطیلات یک‌ هفته‌ای نیز کمکی به بازار نکرده است. سرمایه‌گذاران چینی در اوج‌گیری طلا به فروش آن پرداختند، سیگنالی که نشان می‌دهد آنها انتظار بالاتر رفتن قیمت طلا را نداشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی