عصر بازار

رییس شعبه بانک توسعه صادرات همدان:

برجام زمینه اتصال کشور به اقتصاد بین المللی را فراهم ساخت

عصر اعتبار- رییس شعبه بانک توسعه صادرات همدان گفت: اجرایی شدن برجام زمینه اتصال کشور به اقتصادی بین المللی را فراهم کرده است.

برجام زمینه اتصال کشور به اقتصاد بین المللی را فراهم ساخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، صفر قره داغی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با تلاش دولت تدبیر و امید و تیم دیپلماسی برجام به نتیجه رسید که با اجرای شدن آن تمامی گامهای لازم برای اتصال اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی برداشته شد.

    وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته ارتباط بین المللی بانک توسعه صادرات تاحدودی قطع شده بود که بعد از توافق هسته ای این بانک مذاکرات برای بازسازی و نوسازی خود و حضور موثر در روابط بین الملل را آغاز کرد.

    وی اضافه کرد: در این مدت با ایجاد زیر ساخت ها و به روز رسانی دانش بانکی خود زمینه ارائه خدمات نوین را از سر گرفته بگونه ای که هم اینک گامهای پرشتاب خود را برای حمایت از تولید و صادر کنندگان کشور بر داشته است.

    رئیس شعبه بانک توسعه صادرات همدان یادآوری کرد: این بانک در دهه 70 تاسیس شد و هم اینک تنها بانک برتر صادرات و واردات خاورمیانه محسوب می شود.

    قره داغی افزود: بانک توسعه صادرات بعنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای و مجری امین سیاست های دولت در امر تامین مالی و تسهیل صادرات کشور و گسترش مبادلات تجاری بین المللی تلاش می کند با اتکا به نیروهای انسانی متعهد و متخصص، استفاده از سرمایه دولت و سایر منابع مالی و بهره گیری از استنانداردها و فناورهای نوین بانکداری انواع خدمات بانکی را به صادر کنندگان کالا و خدمات ارائه می دهد.

    وی اظهار کرد: سود تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران کمترین نرخ اعطایی را در بین بانک های کشور دارد و تسهیلات اعطایی در قالب عقود مشارکتی بین 18 تا 22 درصد و عقود مبادله ای بین 15 تا 21 درصد سود به متقاضیان پرداخت می شود.

    وی گفت: در حالیکه نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در هیچ سیستم بانکی نیست با این وجود تفاهمنامه سه جانبه بین بانک توسعه صادرات، توسعه و تجارت و سازمان صنعت معدن منعقد شده که در صورت عملیاتی شدن آن حداقل تا حدود شش درصد مشوق های صادراتی را در قالب نرخ تسهیلات به صارد کننده ها پرداخت می شود.

    وی گفت: با وجود اینکه بانک توسعه صادرات بعنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای دارای منابع دولتی بوده و در جذب منابع فعالیتی ندارد ولی در دو سال گذشته به علت کمبود منابع به این سمت هدایت شده و بخشی از منابع خود را از طریق جذب سپرده های مردمی تامین کرده است.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی