عصر بازار

توقف کاهش قیمت طلا

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا که در ۳ روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش همراه شده و به بیش از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.

توقف کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا در 3 روز گذشته تحت تاثیر برقراری ثبات نسبی در بازارهای بین المللی سهام با کاهش روبرو شده بود. قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به بیش از 1260 دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد در یک سال اخیر به شمار می رود.
    بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز چهارشنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1208 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته تا 1195 دلار در هر اونس کاهش یافته بود.
    قیمت طلا در 3 روز گذشته بیش از 3.7 درصد کاهش یافته بود. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که هنوز احتمال اصلاح بیشتر قیمت طلا وجود دارد.
    روبین بیهار تحلیلگر ارشد بانک فرانسوی سوسایت جنرال تاکید کرد: به نظر می رسد عملکرد خوب قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ناپایدار خواهد بود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با احتیاط بیشتری عمل کند. این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
    موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود به سرمایه گذاران بین المللی نسبت به خرید طلا در شرایط کنونی هشدار داده و پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا 3 ماه آینده به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.
    اوضاع بازار سهام نیز پس از افت شدید هفته گذشته تاحدی آرام شده است. شاخص سهام آسیا امروز چهارشنبه پس از دو روز افزایش متوالی با ثبات نسبی روبرو شده است.
    ارزش دلار آمریکا نیز که هفته گذشته در برابر ین و یورو با افت شدیدی روبرو شده بود، بار دیگر افزایش یافته است. قیمت طلا در سال 2016 میلادی با رشد 13.1 درصدی روبرو شده است. طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر دارایی ها در سال 2016 داشته است.
    اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون نیز تاکید کرد که فدرال رزرو آمریکا نباید برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده عجله ای داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی