عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین :

هنر ما حداکثر استفاده از ظرفیت هاست، باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم

عصر اعتبار- دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین در بیستمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک قوامین با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ها یکی از شاخص های سند مقاومتی است، گفت: باید از همه فرصت های موجود استفاده کنیم، ظرفیت های زیادی در مجموعه بانک وجود دارد که هنوز از آن استفاده نکردیم.

هنر ما حداکثر استفاده از ظرفیت هاست، باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیرعامل بانک قوامین سالم سازی را یکی از ارکان مهم بانک دانست و یادآور شد : سازمانی سالم است که به هدف های طرح ریزی شده اش دست یابد.
    دکتر نتاج با تأکید بر اینکه می بایستی مأموریت ها و اهداف را در چهارچوب محور های برنامه ریزی شده و براساس فرایند های باز تعریف کنیم در خصوص کسب و کار و ارائه خدمات متنوع در چهارچوب چشم انداز و مأموریت های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت بانک سخنانی ایراد نمود و سپس به بررسی نقش سبک های مدیریتی در پیاده سازی ساز و کارهای راهبری گروهی بنگاه با تأکید بر مدیریت مشارکتی و جهادی پرداخت و گفت : مدیریت در واقع فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت به کار اعضای سازمان و به کارگیری کلیه منابع قابل دسترسی برای رسیدن به هدف های تعیین شده است.
    مدیرعامل بانک قوامین سپس به طبقه بندی کلی انواع سبک های مدیریتی پرداخت و در ادامه در خصوص اهمیت ویژگی های سیستم مشارکتی در مدیریت گفت: هرچقدر سبک مدیریت سازمان به سیستم مشارکتی نزدیک تر باشد، سازنده تر ، مولدتر وموثرتر خواهد بود. اعطای فرصت مشورت و اظهار نظر و اعمال نظر کارکنان در تصمیم گیری  و آگاه ساختن کارکنان  از سیاست های جاری سازمان وآگاه بودن مدیران از وضعیت روحی کارکنان و تلاش برای تقویت روحیه آنان، مشورت با زیر دستان و آگاه ساختن آنان از امور سازمان ، برقراری ارتباط موثر با کارکنان و بسیاری موارد دیگر از جمله مولفه های سیستم مشارکتی است.
    دکتر نتاج در ادامه با اشاره به این که مدیریت جهادی یک الگوی بومی و برگفته از مدیریت اسلامی است، خاطرنشان کرد : هدف از مدیریت جهادی قرب به خدا و خدمت به بندگان، گرامی داشتن مردم، انجام کار به شیوه مناسب و ارزشمند   می باشد تا رضایت درونی برای خود نیز ایجاد شود.
    وی تصریح کرد: در این شیوه اجر معنوی قبل از پاداش دنیوی مد نظر بوده و تعهد از محوری ترین مولفه های آن است.
    مدیر عامل بانک  مدیریت جهادی را سبکی از مدیریت دانست که بر ارزش های اسلامی استوار است وی افزود: همان گونه که جهاد به معنای کوشش تمام و همه جانبه برای رسیدن به هدف است، مدیریت جهادی نیز نوعی مبارزه و تلاش مقدس برای حذف استعمار و استبداد با هدف ایجاد فضای نوع دوستانه و ارزش محور بر مبنای اصول اسلامی ، برای اعضا سازمان و حذف محرومیت های جامعه می باشد. به عبارتی دیگر در این سبک از مدیریت هدف ایجاد بستری مناسب برای رشد کارکنان و در نتیجه رسیدن به قرب الهی است.
    دکتر نتاج در ادامه سخنان خود به ابعاد مدیریت جهادی اشاره کرد و یادآور شد: در پژوهش های مختلف ابعاد و مولفه های مدیریت جهادی از جمله ، سه بعد ساختاری، رفتاری و زمینه یی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
    در بعد ساختاری، مدیریت برای خدا، مدیریت ولایتی، انعظاف پذیری ساختاری و تشکیلات مناسب مطرح می باشد و در بعد رفتاری مدیریت داوطلبانه، تحول آفرینی پویا و انعطاف پذیری در ماموریت ها، خودباوری ،  توجه به نیروی انسانی به عنوان منابع مهم کاری، سخت کوشی و سرعت عمل در کارها مدنظر است و در بعد زمینه یی مدیرت مشارکت پذیر، نهادینه کردن اخلاق و گرایش های دینی در محیط کار، مدیرت قناعتی با اهمیت دادن به بیت المال مطرح می شود.
    وی سپس به بحث در خصوص سبک مدیریت راهبری گروهی در بنگاه پرداخت و افزود: از منظر عملی راهبری گروهی بنگاه یعنی اینکه سازمان ها چگونه مسئولیت هایشان را نسبت به سهامداران و ذینفعان انجام می دهند و ساز و کاری است که به وسیله آن ، مسائل ومشکلات  نمایندگان، ذینفعان، سهامداران، هیات مدیره، کارمندان، مشتریان و بالاخره عموم مردم در قالب یک چهارچوب منسجم حل و فصل می شود.
    مدیرعامل بانک قوامین در ادامه ابعاد راهبری گروهی بنگاه در سبک مدیریت جهادی را بر شمرد و گفت: پاسخگویی، افشاء ، شفافیت ، مسئولیت پذیری و عدالت ابعاد چهارگانه راهبری گروهی در بنگاه در مدیریت جهادی هستند که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
    دکتر نتاج در پایان سخنان خود به مقایسه اصول راهبری گروهی بنگاه در سبک های مشارکتی و جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: در سبک مدیریت جهادی، راهبری گروهی بنگاه بر اساس یک عقل گرایی مبتنی بر ایمان است در صورتی که در مدیریت  مشارکتی تنها به عقلانیت اقتصادی تاکید می شود .
    این گزارش حاکیست دکتر نتاج با تقدیر و قدردانی از علی طوسی دکتر حمیدرضا نجف پور را به سمت قائم مقام جدید بانک منصوب کرد.
    شایان ذکر است بیستمین همایش سراسری مدیران بانک قوامین با موضوع توسعه کسب و کار ،فرصت ها و چالش ها به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.
    در این همایش مدیران در قالب کار گروه های مختلف به بحث و بررسی در خصوص استراتژی های بازاریابی می پردازند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو