عصر بازار

۲ میلیون حداقل حقوق موردنیاز خانواده ۴ نفره

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از حمایت نکردن دولت از واحدهای تولیدی در شرایط رکود،گفت: بی توجهی دولت به مشکلات کارفرمایان افزایش دستمزد کارگران را با مشکل روبه رو کرده است.

۲ میلیون حداقل حقوق موردنیاز خانواده ۴ نفره
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی درخصوص اختلاف دو میلیون پانصد هزار تومانی میان سبد هزینه خانوار کارگری و میزان دستمزد واقعی کارگران، گفت: اختلاف بین دستمزد کارگران و معیشت واقعی این قشر از جامعه کاملا ملموس است، البته در این رابطه وزیر تعاون نیز چندی پیش اعلام کرد افراد دارای حقوق کمتر از 2 میلیون تومان زیر خط فقر قرار دارند؛ بنابراین دستمزد 700 هزار تومانی برای یک کارگر زندگی این افراد را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای تعیین دستمرد کارگران باید به شاخص های مهمی توجه کرد، افزود: یکی از این شاخص های مهم میزان تورم حال حاضر در جامعه  است، شاخص دیگر فاصله میان حقوق و دستمزد و میزان تورم طی 4 سال گذشته است؛ بنابراین بی توجهی به این موضوع باعث ایجاد شکاف بسیار میان حقوق دریافتی کارگران و بازنشستگان با نیاز واقعی آنان شده است.

    وی تاکید کرد: البته شاخص دیگر میزان سبد خانوار است، به عنوان مثال برای یک خانواده 4 نفره حقوق دریافتی برای تامین هزینه های یک ماه باید حدود 2 میلیون باشد، یعنی حداقل یک میلیون تومان به دستمزد فعلی آنها اضافه شود، اما متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به حل شکاف میان میزان تورم واقعی جامعه و دستمزد کارگران نمی کنند، البته هرساله میان نمایندگان کارگری، دولت و کارفرمایان جلسات مختلفی برای تعیین دستمزد کارگران برگزار می شود اما به دلیل وجود شرایط رکود درکشور نه تنها قشر کارگر بلکه گروه های دیگرجامعه نیز دچار ضرر می شوند.

    این نماینده مردم درمجلس با بیان اینکه سه ضلع کارفرما، کارگر و تولید درشرایط رکودی دچار آسیب و ضرر می شوند، تصریح گرد: بنابراین درشرایط رکود کارفرما با توجه به درآمدهای پایین خود هیچ تمایلی به افزایش حقوق و دستمزد کارگران ندارد، از طرف دیگربا توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه، قشرکارگر نیز خواهان دریافت دستمزد واقعی خود است؛ ازاین رو دولت باید دراین شرایط به کارفرما و کمک درحل مشکلات آنان کمک کند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید برحمایت دولت از واحدهای تولیدی و بنگاه های خدماتی،گفت: متاسفانه عدم حمایت دولت از واحدهای تولیدی درحال حاضرباعث افزایش مشکلات کارگران و عدم انجام تعهدات کارفرمایان نسبت به این قشر شده است، بنابراین تا زمانی که دولت حمایت های خود را نسبت به واحدهای تولیدی و بنگاه های خدماتی افزایش ندهد نمی توان به حل مشکلات کارگران امید داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی