عصر بازار

هشدار نسبت به قاچاق گسترده مصنوعات طلا و جواهر

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: متاسفانه ورود سیل وار مصنوعات طلا و جواهر قاچاق به کشور، امان تولیدکنندگان داخلی را گرفته است.

هشدار نسبت به قاچاق گسترده مصنوعات طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبادالله محمدولی در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقر، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در تهران اظهارداشت: در دوران پسابرجام همه انتظار داریم امنیت برای عرضه محصولات تولید داخل فراهم شود و این موضوع برمی گردد به دستگاه‌های ذیربط و مسئولان که بتوانند اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند و انتظار تولیدکنندگان کشور را برآورده کنند.

    وی افزود: درخواست ما از دستگاه‌های ذیربط این است که اقدامات لازم را در این خصوص به کار گیرند تا ما شاهد برگشت امید به فضای کسب و کار در این صنعت باشیم و عاجزانه از مراجع ذیربط درخواست می کنیم تصمیمات لازم را در این خصوص بگیرند  و به کمک تولیدکنندگان بیایند.

    محمدولی اظهارداشت: از دولت انتظار داریم از تولیدکنندگان این صنعت حمایت‌های لازم را انجام دهد. به عنوان مثال، کشور ترکیه با حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان خود داشته است، توانست در این بخش بسیار قوی عمل کرده و وارد بازار ایران شوند و بازار داخلی ما را از آن خود کردند.

    وی با بیان اینکه بخش عمده ای از قاچاق ورودی طلا به کشورمان از ترکیه انجام می‌شود، گفت: البته از کشورهایی مثل تایلند، هنک کنگ و ایتالیا شاهد ورودی طلای قاچاق هستیم ولی بخش عمده ای از قاچاق از کشور ترکیه صورت می گیرد.

    محمدولی در عین حال تاکید کرد: ما از رقابت نمی‌ترسیم ولی با توجه به اینکه طلای قاجاق بدون پرداخت حقوق و عوارض دولتی به کشور وارد می‌شود، بنابراین ما توان رقابت با آنها را نداریم.

    وی تاکید کرد: بدون شک اگر به موقع به کمک تولید در راستای اقتصادمقاومتی نیایند، بدون شک این بازار در آینده نزدیک از دست ما خارج خواهد شد، ضمن اینکه با توجه به حمایت‌هایی که دولت‌ها در کشورهای دیگر از تولیدکنندگان خود در صنعت طلا و جواهر انجام می‌دهند، شاهدیم که این صنعت با موفقیت و پیشرفت خوبی مواجه شده و اگر دولت ما نیز از این بخش حمایت کند، می توانیم قدرتمندتر فعالیت کرده و حضوری پررنگ در سراسر جهان داشته باشیم.

    همچنین مدیرکل اتحادیه طلای ویچنزای ایتالیا و دوبی بر ضرورت ارتباط و همکاری با شرکت‌های ایرانی تاکید و علاقه خود را برای انعقاد قراردهای دوجانبه با ایران اعلام کرد.

    «ایمانویل گویدو» اظهار کرد: در ژانویه امسال نمایشگاه ویچنزا را در ایتالیا برگزار کردیم که 15 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند که  این موضوع زمینه های همکاری بسیاری را ایجاد می کند.

    وی افزود: دوست داریم این همکاری ادامه دار باشد و بتوانیم  حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت طلا و جواهر را در نمایشگاه‌هایی را که در ایتالیا و دوبی برگزار می‌شود، داشته باشیم.

    مدیرکل اتحادیه طلای ویچنزای ایتالیا و دوبی در عین حال بیان کرد: البته یکی از موضوعات مهم بحث قوانین و مقررات در این زمینه است که باید این قوانین به نوعی تسهیل شود تا بتوانیم در این عرصه فعالیت‌های بیشتری با هم داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: برای ایجاد ارتباط بیشتر باید تولیدکنندگان، تجار و فعالان صنعت طلا و جواهر بتوانند در نمایشگاه‌هایی که در کشورهای یکدیگر برگزار می‌شود، به راحتی شرکت کرده و محصولات یکدیگر را معرفی کنند و همین موضوع باب همکاری‌های دوطرفه را باز می‌کند. وی همچنین بر زمینه سازی مناسب برای حضور فعالان صنعت طلا و جواهر در کشورهای مورد نظر تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی