عصر بازار

تا دو ماه آینده انجام می شود

نخستین فروش اموال مازاد بانک ها در بورس کالا

عصر اعتبار- مدیرعامل بورس کالای ایران از دریافت تقاضاهایی برای فروش املاک مازاد بانک ها خبر داد و گفت: در یکی دو ماه آینده اقداماتی دراین زمینه برای متقاضیانی همانند بانک سپه انجام می شود.

نخستین فروش اموال مازاد بانک ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حامد سلطانی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره فروش املاک مازاد بانکها در بورس کالا، افزود: از آنجایی که بخش مسکن با رکود مواجه است، این بازار زمانی به صورت مناسب راه اندازی می شود که رکود از این بخش خارج شده باشد.
    وی با بیان اینکه، بورس کالا تقاضاهایی را برای فروش املاک مازاد دریافت کرده است، اظهارداشت: بر همین اساس مشخصات املاک و ساختمان بانک ها استخراج شده تا بتوان اطلاعیه عرضه درج شود تا این طرح جایگزین سیستم مزایده ای شود که هم اکنون بانک ها برای فروش اموال مازاد خود از آن استفاده می کنند.
    سلطانی نژاد تصریح کرد: بازار سرمایه رغبت چندانی برای ورود به حوزه ملک ندارد اما به طور حتم در یکی دو ماه آینده اقداماتی دراین زمینه برای متقاضیانی همانند بانک سپه انجام می شود.
    وی با اشاره به برنامه ورود ارز، طلا و جواهر سازمان اموال تملیکی به بورس کالا، اظهارداشت: بورس کالا آمادگی دارد در بخش املاک این سازمان نیز وارد شود.
    مدیرعامل بورس کالا با تاکید بر اینکه بهره گیری از سیستم مزایده «آپشن حراج» به رفع شبهات و اختلافات برای فروش املاک سازمان اموال تملیکی کمک می کند، تاکید کرد که با این روند، این املاک به صورت شفاف معامله می شوند.
    وی درباره چگونگی فروش ارز مربوط به سازمان اموال تملیکی در بورس کالا نیز گفت: این امکان وجود دارد که ارز به صورت نقدی و گواهی سپرده در بورس کالا عرضه شود اما در این زمینه باید مذاکراتی با این سازمان انجام شود زیرا در صورت زیاد بودن مقادیر آن، از گواهی سپرده استفاده می شود تا جابه جایی آن هزینه بر نباشد؛ هرچند مذاکرات در این باره هنوز کامل نشده است.

    **مطالبات سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی
    سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه، بازار مشتقه ارزی باید هر چه سریعتر راه اندازی شود، گفت: مطالباتی از سوی سرمایه گذاران خارجی درباره چگونگی پوشش ریسک مطرح می شود.
    مدیرعامل بورس کالا افزود: اگر چه روند نرخ دلارصعودی است اما با نوسانات زیادی مواجه هستیم بنابراین باید نرخ آن نیز همانند کشورهای پیشرفته توسط بازارها تعیین شود.
    به گزارش ایرنا، فروش اموال مازاد بانکها در بورس کالا در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت مصوب شده بود تا بانکها بتوانند از طریق بورس کالا املاک مازاد یا اموال غیرمنقول خود را عرضه کنند؛ در همین رابطه مذاکره با بانک ها برای فروش اموال غیرمنقول انجام شد اما تاکنون این طرح به دلیل بی اقبالی بانک ها هنوز اجرایی نشده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی