عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین:

مصوبه کاهش نرخ سود و تأکید رئیس‌کل به منزله ابلاغ است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قوامین گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود، منتشر شد و رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه روز چهارشنبه زمان اجرای آن را اول اسفندماه اعلام کرد، بنابراین بانک‌ها نباید اجرای مصوبه کاهش نرخ سود را به زمان ابلاغ مکتوب بخشنامه موکول کنند.

مصوبه کاهش نرخ سود و تأکید رئیس‌کل به منزله ابلاغ است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، غلامحسین تقی نتاج در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا بخشنامه نرخ سود سپرده و تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای پول و اعتبار نرخ‌های سود جدید را مصوب و زمان اجرا اول اسفندماه تعیین شده و همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه روز سه شنبه با مدیران عامل بانک‌ها بر اعمال نرخ‌ سودهای جدید از اول اسفند تأکید کرد، دیگر نیازی به ابلاغ مکتوب بخشنامه به بانک‌ها نیست.

    وی افزود: ما در بانک قوامین همه شعب را آماده کردیم تا سیستم‌های بانک بر اساس نرخ سودهای جدید تنظیم شوند و از فردا، اول اسفند این مصوبه را اجرایی می‌کنیم.

    وی در پاسخ به این نکته که طبق روال سیستم بانکی ایران، معمولاً بخشنامه‌ها باید به‌صورت مکتوب به بانک‌ها ابلاغ شود تا بانک‌ها آن را مبنا قرار دهند، گفت: این نکته درست است، اما باتوجه به افزایش سرعت رویدادها در اقتصاد و توسعه شبکه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی، باید در برخی رویه‌های معمول شبکه بانکی تغییراتی انجام شود که یکی از آنها همین نحوه ابلاغ بخشنامه است.

    مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: وقتی شورای پول و اعتبار نرخ سودهای جدید را تصویب کرده و بانک مرکزی متن کامل آن را روی خروجی سایت قرار داده و رئیس‌کل بانک مرکزی با همه مدیران عامل بانک‌ها به‌منظور تشریح جزئیات اجرای آن جلسه گذاشته است، این اقدامات به‌نوعی ابلاغ بخشنامه و لازم‌الاجرا بودن برای همه بانک‌ها است.

    نتاج تأکید کرد: وقتی چنین صراحتی در مصوبه شورای پول و اعتبار و اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی وجود دارد، دیگر نیازی به ابلاغ بخشنامه مکتوب و جداگانه به همه بانک‌ها نیست و بانک‌ها نباید زمان اجرا را به بعد از ابلاغ مکتوب موکول کنند.

    مدیرعامل بانک قوامین بابیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات به نفع همه است، تصریح کرد: اگرچه سپرده‌گذاران جدید، دو درصد به‌صورت علی‌الحساب سود کمتری دریافت خواهند کرد، اما در پایان سال مالی، پس از تقسیم سود، درصورتی‌که سود بانک بالاتر باشد، درنهایت سود بیش‌تری کسب خواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی