عصر بازار

مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی خبر داد

جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌های اقساط بیمه سربازی

عصر اعتبار- مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌های اقساط سربازی و انتقال کسور بازنشستگی با مبالغ یکسان خبر داد.

جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌های اقساط بیمه سربازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد پایور با بیان اینکه حسب بازنگری به عمل آمده و به منظور رفع برخی مشکلات و رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان تغییراتی در نحوه تشخیص "در مهلت بودن یا خارج از مهلت بودن زمان پرداخت اقساط سربازی" صورت گرفت اظهار کرد: بر این اساس اعمال جابجایی تاریخ‌های پرداخت به صورت هوشمند توسط سیستم اخیرا در واحدهای اجرایی عملیاتی شده است.

    وی ادامه داد: درباره اقساط سربازی و نقل و انتقال حق بیمه مشکلاتی وجود داشت. بعضا اشخاصی که برگه تقسیط را دریافت می‌کنند،‌ در موعد مقرر اقدام به پرداخت آن نمی‌کنند و زمانی که اقساط خارج از موعد واریز شود، شرایط متفاوت می‌شود. در واقع اگر یک نفر در یک ماه قسطی را سرموقع نمی‌داد و آن را ماه بعد هم تکرار می‌کرد، ممکن بود هر 12 قسطش برای یکسال خارج از مهلت تلقی شود.

    مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در صورت تشخیص خارج از مهلت بودن واریز اقساط، محاسبه مجدد انجام می‌شد گفت: به علت محاسبه مجدد معمولا مبالغ پرداختی افزایش پیدا می‌کردند و این مشکل بزرگی برای بسیاری از بیمه شدگان بود زیرا اکثرا به این موضوع توجه نداشتند و در انتها ناچار می‌شدند مبلغ هنگفتی را بابت مابه التفاوت بپردازند.

    پایور افزود: به منظور مساعدت بیشتر این جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌ها توسط سیستم در صورت یک ماه تاخیر انجام می‌شود و در این صورت فقط یک قسط خارج از مهلت شناخته می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی