عصر بازار

معاون بنیاد مسکن اعلام کرد:

اختصاص وام و زمین برای مهاجرت معکوس به روستاها

عصر اعتبار- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص وام و زمین برای تشویق به مهاجرت معکوس خبر داد و گفت: گردشگری روستایی در سال‌های آینده بیشتر پیگیری می‌شود.

اختصاص وام و زمین برای مهاجرت معکوس به روستاها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا شاملو در نشستی خبری با اشاره به اقدامات عمرانی در روستاهای کشور گفت: در حال حاضر برای 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده که 90 درصد طرح‌ها به تصویب رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه 5 درصد باقیمانده طرح هادی تا پایان سال جاری و ابتدای سال 95 به اتمام می رسد، اظهار داشت: در زمینه بهسازی راه روستایی و طرح هادی اعتبارات زیادی نیاز داریم به طوری که برای اجرای یک فاز از طرح هادی 500 تا 600 میلیارد تومان نیاز است.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیاز متوسط سالانه برای اجرای طرح هادی را دو هزار تا دو هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبارات تخصیصی در هر سال بسیار کمتر از این رقم است و در 4 سال گذشته 25 تا 30 درصد از اعتبارات اختصاص یافته است.

    شاملو با اشاره به اینکه در 14 هزار و 800 روستا طرح بهسازی محیط روستایی انجام شده که این موضوع آثار گسترده ای برای روستاییان داشته است، تصریح کرد: دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن حوزه تهیه و اجرای طرح‌های بهسازی و احیای بافت باارزش روستایی است که ما در برخی از روستاهای کشور به دلیل ویژگی تاریخی که روستاهای ویژه ای هستند پروژه هایی را داریم.

    معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه براساس هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی ضوابطی برای انتخاب روستاها تدوین شده است، ادامه داد: در برنامه سوم توسعه 20 روستا، در برنامه چهارم توسعه 36 روستا و در برنامه پنجم توسعه 30 روستا تهیه طرح صورت گرفته و تاکنون در 63 روستا کار احیای بافت باارزش انجام شده است.

    شاملو به گردشگری روستایی با همکاری سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این بخش هم در 150 روستا کار بهسازی انجام می‌گیرد.

    وی، دیگر فعالیت بنیاد مسکن را سنددار کردن املاک روستایی عنوان کرد و گفت: با مشارکت سازمان ثبت اسناد تاکنون حدود سه میلیون واحد روستایی سنددار شده اند.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اختصاص دو میلیون قیر برای پروژه های عمرانی بنیاد مسکن، اظهار داشت: 40 هزار تن قیر تاکنون از سوی وزارت نفت به بنیاد مسکن اختصاص یافته است و امیدواریم که تا پایان سال جاری کل سهمیه در اختیار ما قرار گیرد.

    شاملو خاظرنشان کرد: تاکنون 6 میلیون متر مربع از معابر روستایی در 6 ماه گذشته آسفالت شده است و امیدواریم که این رقم در 4 ماه آینده به 18 میلیون متر مربع برسد.

    وی به برنامه های سال آینده بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: البته هنوز تکلیف بودجه مشخص نیست اما یکی از اقدامات گسترده ما در برنامه ششم موضوع منظومه های روستایی است که علی رغم سرمایه گذاری های گسترده به دلیل نگاه آمایشی در برنامه ریزی های روستایی بخشی از منابع در گذشته کارایی لازم را نداشتند.

    معاون بنیاد مسکن تاکید کرد: در برخی مناطق روستایی با کاستی های مواجه هستیم و شرایط اشتغال در روستا مناسب نیست؛ به همین دلیل مهاجرت از روستا به شهر زیاد است.

    شاملو اظهارداشت: در حال حاضر ما به صورت پایلوت در برخی مناطق اقداماتی را شروع کرده ایم و برای برنامه ششم این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا منظومه روستایی به عنوان کار گسترده بنیاد دردستور کار قرار گیرد.

    وی به گردشگری روستایی در مقیاس گسترده اشاره کرد و گفت: مذاکراتی در این رابطه با سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشت تا مطابق با یک تفاهم نامه جامع همه دستگاه ها همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقداماتی برای تشویق به مهاجرت معکوس، اظهار داشت: به روستاییانی که دوباره به روستا بازگردند وام 15 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد و زمین با شرایط سهل اختصاص می یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو