عصر بازار

راههای تشخیص اصل از فرع ایران چک های جدید

عصر اعتبار- برای تشخیص اصل از فرع ایران چک های ۵۰۰ هزار ریالی جدید به موارد ذیل توجه نمایید.

راههای تشخیص اصل از فرع ایران چک های جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ابعاد این ایران چک 71*142 میلی متر و ابعادی کوچکتر از نم50000-rial1.jpgونه قبلی دارد.
    روی ایران چک، نقش گنبد و گلدسته حرم امام رضا (ع) و نمای پشت آن سقاخانه است که در صحن انقلاب حرم امام هشتم قرار دارد. همچنین در رو و پشت این ایران چک، نماد خورشیدی درج شده که یک پرنده به سوی آن در حال پرواز است.
    کاغذ آن بازتاب نور ماوراء بنفش را منعکس نمی کند
    در سطح کاغذ از الیاف فلورسنتی نامرئی استفاده شده که زیر نور ماوراء بنفش در چهار رنگ قابل مشاهده است.
    دو نوع نخ امنیتی در آن وجود دارد ؛ نخ امنیتی پنهان که عبارت I.R.IRAN روی آن درج شده و درون کاغذ قرار گرفته و نخ امنیتی پنجره‌ای که از نوع هولوگرافیکی با ریزنوشته است و به گونه ای درون کاغذ قرار گرفته که قسمتی از آن نمایان و قسمتی دیگر در بطن کاغذ مخفی بوده و با قرار دادن ایران چک از رو در مقابل نور تمام نخ نمایان می شود.
    طراحی کلیه نقش های ایران چک به صورت خطی و با استفاده از نرم افزارهای امنیتی بوده و هر خط حامل اطلاعات مربوط به رنگ خود است، در صورتی که در نمونه های تقلبی خطوط از ترکیب نقاط رنگی تشکیل شد‌ه اند و به راحتی بوسیله ذره بین قابل تشخیص است.
    همچنین بخشهایی از طرح و شماره سریالها با استفاده از مرکب فلورسنتی چاپ شده که زیر نور ماوراء بنفش به رنگهای سبز و طلایی مایل به زرد قابل مشاهده است.
    بخشهایی از تصویر پرنده و عدد 50 با مرکب نامرئی چاپ شده است که زیر نور ماوراء بنفش با رنگهای قرمز و آبی به صورت مکمل نمایان می شوند.
    در این ایران چک از چاپ برجسته در سه رنگ استفاده شده است که به سهولت با انگشتان دست قابل لمس و شناسایی است.
    از دیگر ویژگیهای امنیتی ایران چک ریز نوشته ها هستند. ریز نوشته یا میکروپرینت نوشته های بسیار ریزی هستند که با ابزار بزرگ نمایی قابل مشاهده بوده و تنها می توانند به وسیله دستگاه‌های چاپ امنیتی چاپ شوند.
    مرکب فلورسنت بکار رفته در چاپ افست با تابش نور ماوراء بنفش، بازتاب نور شدید داشته و به رنگ سبز فسفری تغییر می کند.
    چاپ شماره سریالها با استفاده از مرکب قرمز و مشکی فلورسنت بوده و تحت تابش نور ماوراء بنفش به رنگ‌های طلائی مایل به زرد و سبز تغییر رنگ می دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی