عصر بازار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

اجرای عملیات بیمه مزارع کشاورزی در افزایش بهره وری

عصر اعتبار- سازمان جهادکشاورزی استان در فاز یک و طی یک سال، ۲۱ هزار هکتار از اراضی را رفع تداخل کرده و وضعیت اراضی تعیین تکلیف شود، از این مقدار یک هزار هکتار برای هر شهرستان تعیین و ابلاغ شده است.

اجرای عملیات بیمه مزارع کشاورزی در افزایش بهره وری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریم مهری در جلسه جذب خط اعتباری مکانیزاسیون که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: طبق مصوبه بانک کشاورزی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون، 50 درصد قیمت تراکتور به عنوان وثیقه تضمین می‌شود.

    مهری عنوان کرد: در خط اعتباری مکانیزاسیون هیچ‌گونه سقفی وجود ندارد و برای جذب حداکثری اعتبار راه باز بوده و هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به موضوع آبیاری نوین کشاورزی اضافه کرد: اعتبارات آبیاری نوین بصورت شناور مدیریت خواهد شد و هر شهرستان نسبت به پتانسیل‌های خود می‌تواند اعتبار جذب کند.

    وی تاکید کرد: مدیران شهرستان جهت اجرای هرچه بهتر آبیاری تحت فشار می‌توانند از پتانسیل فرمانداری شهرستان، تشکل‌های فعال در بخش، شورای اسلامی بخش و روستاها درخواست مساعدت و همکاری کنند.

    مهری گفت: در صورتی که توسط مالک یا مالکین اراضی کشاورزی از طریق خرید و فروش، مبادله یا معاوضه با قطعات مجاور، تجمیع و در حد نصاب موردنظر قانون عمل یکپارچه‌سازی اتفاق بیفتد. دولت به منظور تشویق مالکین اراضی کشاورزی، نسبت به اعطاء امتیازات و تسهیلات ویژه اقدام می‌کند.

    وی افزود: کمیسیون رفع تداخلات اراضی با منابع طبیعی و مستثنیات در وزارتخانه و استان‌ها تشکیل شده است و از این به بعد تکلیف مالکان تمامی اراضی زراعی و غیرزراعی مشخص شده و بلاتکلیف نخواهد ماند.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: برگزاری کلاس‌های مکانیزاسیون با مشارکت شرکت تراکتورسازی جهت آشنایی صاحبان تراکتور یک ضرورت است که در کاهش ضایعات کشاورزی و افزایش بهره وری از نقش بسزایی برخوردار است.

    مهری تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان در فاز یک و طی یک سال، 21 هزار هکتار از اراضی را رفع تداخل کرده و وضعیت اراضی تعیین تکلیف شود، از این مقدار یک هزار هکتار برای هر شهرستان تعیین و ابلاغ شده است.

    گفتنی است؛ تا این تاریخ 34 هزار هکتار از باغات کشاورزی در سطح استان بیمه شده است و کشاورزان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن مزارع و باغات خود اقدام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی