عصر بازار

چین حساب های بانکی کره شمالی را مسدود کرد

عصر اعتبار- در پی افزایش فشارها بر کره شمالی به علت پرتاب راکت دوربرد و انفجار چهارمین بمب هسته ای، چین نیز به جمع تحریم کنندگان این کشور افزوده شد و حساب های بانکی پیونگ یانگ را مسدود کرد.

چین حساب های بانکی کره شمالی را مسدود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، یک روزنامه کره ای امروز - دوشنبه - فاش کرد که حساب های بانکی کره شمالی در بانک های بزرگ چین از جمله بانک «تجارت و صنایع» موسوم به «آی سی بی سی» بسته شده است.
    گزارش های دریافتی حاکی است که برخی از این حساب ها برای واریز و نقل و انتقال وجوه ارزی حتی قبل از این آزمایش های موشکی و هسته ای مسدود شده است.
    «دونگ ایلبو» کره جنوبی امروز در گزارشی اعلام کرد که با برخی از کارکنان بانک چینی ارتباط برقرار کرده اما آنها دلیل اصلی این موضوع را مطرح نکرده اند.
    با این وصف کارکنان بانک به این نشریه گفته اند که این موضوع بی ارتباط با تیرگی روابط چین و کره شمالی در ماه های گذشته نیست.
    چین از جمله کشورهایی است که انفجار هسته ای چهارم کره شمالی را محکوم کرد اما تاکنون قطعنامه تحریم کره شمالی در شورای امنیت را امضا نکرده است.
    از سوی دیگر گزارش شده است که آمریکا و کره جنوبی به شدت به دنبال جلب حمایت پکن از تحریم های فزاینده علیه کره شمالی هستند و خود به طور یکجانبه تحریم های تازه ای علیه پیونگ یانگ اعمال کرده اند.
    بازرگانان چینی که با معادن کره شمالی کار می کنند، می گویند برخی از حساب های بانکی در نواحی شمال شرقی چین پس از انفجار چهارم هسته ای پیونگ یانگ در ماه ژانویه (دی - بهمن) بسته شده است.
    گفته می شود، بسیاری از حساب های بانکی در مناطق شمال شرق چین که با کره شمالی هم مرز است در بانک های این منطقه افتتاح شد تا بازرگانان دو کشور به آسانی مبادلات خود را انجام دهند.
    باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که یک هفته قبل قانون جدید تحریم ها را که کنگره این کشور علیه کره شمالی در نظر گرفته بود، سه روز پیش امضا کرد.
    کره جنوبی و ژاپن هم اخیرا تحریم هایی بر روی فعالیت های تجاری و صنعتی کره شمالی اعمال کرده اند و توکیو از ورود کشتی های این کشور به بنادر خود جلوگیری به عمل آورده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی