عصر بازار

بررسی بازارهای طلا، سکه و ارز در یک ماه گذشته + نمودار

عصر اعتبار- بررسی بازار طلا، سکه و ارز در بهمن‌ماه نشان از رشد ارزش طلا و سکه و کاهش ارزش دلار در روزهای پایانی این ماه دارد و این در حالی است که ارزش اونس جهانی در هفته پایانی بهمن‌ماه رشد قابل توجهی به ثبت رسانده است.

بررسی بازارهای طلا، سکه و ارز در یک ماه گذشته + نمودار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعتبار»به نقل از اقتصادنیوز، بهمن‌ماه را می‌توان اولین ماه بدون تحریم اقتصاد ایران دانست در این ماه تصمیمات و اتفاقات قابل تعملی رخ داد از این موارد می‌توان به تصمیم بانک‌ها مبنی بر کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده یکساله اشاره کرد که این موضوع تاثیر مستقیم اما بلندمدت بر بازارهای طلا، سکه و ارز دارد.

    تصمیم بانک‌ها در روزهای پایانی بهمن‌ماه رخ داد که در چند روز پایانی این ماه نرخ دلار نوسانات کاهشی خود را تا حدودی تضعیف کرد البته کارشناسان بر این باورند که تصمیم اخیر بانک‌ها مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی در این شرایط آنچنان تاثیری بر روند بازار ارز به خصوص دلار ندارد.

    ارزش دلار در اولین روز بهمن‌ماه کار خود را با ارزش3663 تومان به پایان برده است که این ارزش در 29 بهمن‌ماه آخرین روز کاری این ماه 3494 تومان بوده است، فاصله ارزش این دو نرخ در حدود 169 تومان است که در مجموع با توجه به نرخ‌های ثبت شده در طول یک‌ماه، دلار نوسانی بیش از 200 تومان را به ثبت رسانده است.

    بازار طلا
    ارزش طلا که تاثیر مستقیم از ارزش دلار و اونس جهانی می پذیرد در یک ماه گذشته بیشتر ارزش خود را در روز 24 بهمن‌ماه به ارزش 102 هزار و 206 تومان به ثبت رسانده است و در سوی دیگر کمترین ارزش این فلز‌گرانبها در بازار داخلی در اولین روز بهمن به ارزش 94 هزار و 470 تومان به ثبت رسیده است.
    در طول یک ماه گذشته ارزش طلا تنها در پایان معاملات 4 روز در کانال 100 هزار تومانی به کار خود پایان داده و این در حالی است که طلای خام 18 عیار بهمن‌ماه را با حضور در کانال ارزشی 100 هزار تومان به پایان برد.

    بازار سکه تمام
    با بررسی روند کلی ارزش‌های سکه تمام و طلا می‌توان گفت ارزش سکه در این مدت کاملا منطبق بر روند طلا بوده است و این سکه کار خود را با ارزش 930 هزار و 500 تومان آغاز کرده و با ارزش 983 هزار تومان به کار خود در بهمن ماه پایان داده است.

    در یک ماه اخیر در چند روز ارزش سکه تمام بیش از 1 میلیون تومان معامله شد اما در ساعات پایانی روز این رنخ روند نزولی به خود می‌گرفت و در کانال ارزشی یک میلیون تومان باقی نمی‌ماند اما سکه تمام در روز 24 بهمن‌ماه در کانال ارزشی 1 میلیون تومان به کار خود پایان بخشید.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو