عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر بررسی کرد:

اثر کاهش نرخ سود بر بازار طلا و سکه

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی تاثیری بر بازار نداشته است، گفت: بازار طلا و سکه با رکود شدید مواجه است و سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه از بانک‌ها خارج نشده‌اند.

اثر کاهش نرخ سود بر بازار طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، از روز شنبه به صورت رسمی نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی با دو درصد کاهش روبرو شد، کاهشی که به عقیده برخی از کارشناسان بازارهای همجوار را تحت الشعاع قرار می‌داد و به نظر دیگر افراد به دلیل رکود و عدم سوددهی بازارهای دیگر سپرده‌ها از بانک خارج نخواهد شد، بررسی بازار طلا و سکه نظریه دوم را تا حدودی تائید می‌کند البته نباید فراموش کرد که بازارها به سمت و سویی رفته‌اند که دیگر به لحظه واکنش نخواهند داشت و با گذر زمان اندک اندک تاثیرات را می‌پذیرند.

    بازار طلا و سکه در چند ماه اخیر به واسطه کاهش قدرت خرید مردم و عدم سودهی لحظه‌ای با کاهش تقاضا روبرو شده است و تنها نیازهای برگزاری مراسم تقاضای بازار طلا و سکه را تشکیل می‌دهد.

    در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه رئیس اتحادیه معتقد است از زمان بیان تصمیم کاهش نرخ سود بانکی تا به امروز، بازار هیچ تاثیری از این موضوع نپذیرفته و سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه از بانک‌ها خارج نشده‌اند.

    محمد کشتی‌ارای بیان کرد: کاهش نرخ سود هیچ تاثیری بر ارش طلا نداشته و نرخ طلا و سکه با توجه به روند ارزش‌گذاری اونس جهانی و دلار در بازار آزاد ارزش‌گذاری می‌شود.

    او خاطرنشان کرد: در روز جاری ارزش اونس جهانی 8 دلار کاهش به ثبت رسانده است که عامل ارزانی 4 هزار تومانی سکه تمام تلقی می‌شود و بازار همچنان به دلیل نبود تقاضا در رکود به سر می‌برد.

    وی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقد هستند بازار به واسطه محاسبه مالیات‌های غیرمنطقی به رکود رفته است، بیان کرد: در بازار تقاضایی وجود ندارد و این موضوع رکود را به بازار آورده است و دریافت مالیات‌های غیرمنطقی ارتباطی با میزان تقاضا در بازار ندارد.

    کشتی‌آرای افزود: در حال حاضر ارزش طلا کاملا منطبق بر نرخ اونس جهانی و ارزش دلار در بازار آزاد، ارزش‌گذاری شده است و پیش بینی‌ها مبنی بر ایجاد حباب در پی نزدیکی به شب عید کاملا منتفی شده است.

    او در رابطه با بازار اونس جهانی گفت: در روزجاری ارزش اونس جهانی حدود 8 دلار کاهش یافته است و با توجه به بهبود شاخص‌های اقتصادی در گزارش‌های اولیه هفته جاری پیش بینی می‌شود ارزش اونس تا پایان هفته روند نزولی خود را حفظ کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی