عصر بازار

پیش‌بینی شاخص بورس تا ۵ سال آینده

عصر اعتبار- یک تحلیل‌گر بازار بورس گفت: تحلیل تکنیکال بازار بورس حاکی از آن است که برآیند حرکت شاخص بورس همچنان مثبت خواهد بود.

پیش‌بینی شاخص بورس تا ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، مهدی کمرو در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت بورس در اقتصاد هر کشور اظهار کرد: شاخص بورس هر کشور در واقع دماسنج اقتصادی آن کشور است. به عبارتی وضعیت بورس بیانگر شرایط اقتصادی آن کشور است.

    وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جالب بورس پیشرو بودن آن است؛ یعنی معمولاً زودتر از بازار سنتی حرکتش را آغاز می‌کند. به عنوان مثال دو سال پیش ابتدا بازار بورس شروع به نزول کرد و بعد از مدتی بازار سنتی هم در رکود رفت و تا به حال نیز این رکود ادامه داشته است.

    او خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر شاهد رشد بازار بورس بودیم که عده‌ای آن را حباب می‌دانند، اما بررسی ما روی شاخص بورس تهران به این نتیجه رسیده که شاخص یک چرخه صعودی جدید و بلند مدت را آغاز کرده است. پیش بینی ما این است که اهداف حرکتی این رشد به ترتیب 111 هزار و 891.5 واحد، 143 هزار و 129.4 واحد و 193 هزار و 661.1 واحد خواهد بود.

    این تحلیل‌گر بازار بورس گفت: طبق پیش بینی ما این رشد حدود 58 ماه ادامه خواهد داشت که تنها دو ماه آن را سپری کرده‌ایم؛ یعنی در 56 ماه آینده برآیند حرکت شاخص مثبت خواهد بود. این پیش‌بینی می‌تواند نویدبخش خروج اقتصاد از رکود و آغاز یک رشد جدید اقتصادی در کشور باشد.

    کمرو همچنین با اشاره به تحلیل الیوتی شاخص نیز گفت: از تحلیل الیوتی شاخص کل بورس تهران نیز به این رسیدیم که این شاخص دوران استراحت خود را در قالب الگوی اصلاحی مرکب به پایان رسانده و حرکت صعودی جدید خود را در قالب موج (C) آغاز کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی