عصر بازار

کارفرمایان اعلام کردند

هزینه معیشت ماهانه خانوار کارگری ۶۳۰هزار تومان

عصر اعتبار- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ ۲۷.۶ درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

هزینه معیشت ماهانه خانوار کارگری ۶۳۰هزار تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه هر سال نشست‌های کارشناسی با حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران و کارفرمایان تشکیل می‌شود، گفت: اکنون نیز ستاد تعیین دستمزد کارگران فعال است.

    وی افزود: یکشنبه هفته آینده در کمیته کارشناسی نظرهای کارگران و کارفرمایان جمع‌بندی می شود و این جمع‌بندی به شورای عالی کار ارسال خواهد شد.

    آهنی‌ها گفت: سبدی که انجمن‌های صنفی کارگران برای دستمزد آنها تعیین کرده دست‌کم دو میلیون و 150 هزار تومان است و این سبد تاکنون نهایی نشده است زیرا کارفرمایان نیز در حال تعیین سبد دستمزد برای کارگران هستند.

    وی افزود: سبد دستمزد کارفرمایان برای کارگران تاکنون قطعی نشده است و تصمیم گیری‌ها درباره عدد و رقم باید منطقی‌تر باشد.

    آهنی‌ها گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و 245 تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ 27.6 درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

    وی افزود: 70 درصد اقتصاد ایران دولتی است و صنایعی که خصوصی است بین 10 تا 40 درصد سهم نیروی انسانی را شامل می‌شود.

    آهنی‌ها گفت: در حالی که صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار دولت است نباید بر اساس دستمزد کارگران این بخشها میانگین دستمزد تعیین شود زیرا در تصمیم گیری‌ها انحراف ایجاد می‌شود.

    وی با بیان اینکه دولت باید مسائل و مشکلات کارفرمایان و کارگران را حل کند، افزود: به‌عنوان نمونه یکی از کشورها برای کاشی و سرامیک صادراتی ایران 160 درصد تعرفه در نظر گرفته است اما این تعرفه برای کاشی و سرامیک ایتالیا، چین و اسپانیا 15 درصد تعیین شده است.

    آهنی‌ها گفت: چرا کسی از دولت درباره افزایش 12درصدی حقوق کارمندان سؤال نمی‌کند؟

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی