عصر بازار

آیا روند افزایشی طلا سرعت می گیرد؟+ جدول پیش بینی

عصر اعتبار- قیمت طلا در پی تصحیح افزایشی از فشار فروشی که روز دوشنبه شاهد بود، در معاملات روز سه شنبه بازار آمریکا بالاتر رفت. روز سه شنبه اضطراب بیشتری در میان معامله گران و سرمایه گذاران موج زد که به تقاضای خرید جدید برای طلا منتهی شد.

آیا روند افزایشی طلا سرعت می گیرد؟+ جدول پیش بینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مثبت نگرهای بازار طلا در پی روند افزایشی قیمت در نمودار روزانه همچنان مقاومت نشان می‌دهند. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار کامکس نیویورک آخرین بار 13.70 دلار افزایش پیدا کرد و به 1223.80 دلار صعود کرد. بازارهای سهام جهان که روز دوشنبه عمدتا در سطح بالاتری ایستاده بودند، روز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر روند کاهش قیمت معاملات نفت خام قرار گرفته و ضعیفتر شدند. سرمایه گذاران پس از ریزش 15 تریلیون دلاری بازارهای سهام جهان از رکورد بالایی که در ژوئن گذشته داشتند، در جست و جوی پناه مطمئن سرمایه برآمده اند. طبق آمار بلومبرگ، سرمایه هایی که ماه جاری تا روز دوشنبه وارد صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه فلزات ارزشمند در آمریکا شدند به 3.147 میلیارد دلار رسید و به سوی بزرگترین رشد از نوامبر سال 2011 به این سو پیش می‌رود و در مقابل 11.4 میلیارد دلار سرمایه از بازارهای سهام داخلی و بین المللی از ابتدای فوریه تاکنون خارج شده اند.
    بر اساس این گزارش بهای معاملات نفت خام بازار نایمکس روز دوشنبه رشد قوی داشت اما روز سه شنبه در پی اظهارات وزیر نفت عربستان که عنوان کرد کشورش مایل نیست تولید نفت خام را کاهش دهد، عمده رشد مذکور را از دست داد. همچنین آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد حتی اگر تولید نفت شیل آمریکا کاهش پیدا کند و اوپک و روسیه متوقف کردن سطح تولید را آغاز کنند ممکن است چند سال زمان نیاز باشد تا بازار جهانی نفت اشباع عرضه را پشت سربگذارد.
    روز سه شنبه نگرانی های جدیدی نسبت به بخش بانکی و مالی جهان نمایان شدند و سهام جی پی مورگان در پی گزارشاتی مبنی بر اینکه این شرکت بانکی بزرگ ممکن است در خصوص وامهای انرژی به دردسر افتاده باشد تحت فشار قرار گرفت. در این بین چین همچنان کانون توجه معامله گران و سرمایه گذاران جهانی مانده است. مقامات چینی روز سه شنبه ارزش یوان در برابر دلار آمریکا را کاهش دادند. نشست کشورهای صنعتی گروه 20 اواخر هفته جاری برگزار می‌شود و مسائل اقتصادی چین احتمالا یکی از موضوعات اصلی مطرح در این نشست خواهد بود.
    از نقطه نظر تکنیکال قیمت معاملات طلای آوریل بر مبنای نمودار روزانه همچنان در یک حرکت صعودی دو ماهه قرار دارند و خریداران از برتری تکنیکال کوتاه مدت برخوردار هستند. تحلیلگران اف ایکس ایمپایر پیش بینی می کنند طلا در بلندمدت به سطح 1260 دلار صعود خواهد کرد و پس از آن به صعود به سطوح بالاتر ادامه می دهد و هر گونه عقب نشینی قیمت به منزله فرصت خرید خواهد بود. برای خریداران طلا قیمت کوتاه مدت صعودی بعدی که باید شکسته شود بالای سطح مقاومت تکنیکال قوی 1263.90 دلار است که رکورد بالای فوریه است. برای فروشندگان طلا قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود پایین سطح حمایتی تکنیکال قوی 1150 دلار است. نخستین سطح مقاومتی طلا در 1228.90 دلار و سطح مقاومتی دوم این فلز در 1235.30 دلار دیده می‌شود. نخستین سطح حمایتی طلا در 1207.60 دلار شب دوشنبه و سطح حمایتی دوم در 1200 دلار قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی