عصر بازار

روابط بانک‌های پاکستانی با ایران به زودی از سرگرفته می‌شود

عصر اعتبار- یک مقام پاکستانی گفت بانک مرکزی پاکستان در آینده نزدیک به بانک های این کشور اجازه خواهد داد تا روابط با همتایان ایرانی شان را از سر بگیرند.

روابط بانک‌های پاکستانی با ایران به زودی از سرگرفته می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری پی کی کی اچ، یک مقام پاکستانی گفت، پس از لغو تحریم های ایران، بانک مرکزی پاکستان در آینده نزدیک به بانک های این کشور اجازه خواهد داد تا روابط با همتایان ایرانی شان را از سر بگیرند.
    عبید قمر، سخنگوی بانک مرکزی پاکستان گفت: «بانک مرکزی به زودی دستورالعملی را در این باره برای بانک ها ارسال خواهد کرد... پس از ابلاغ این دستورالعمل ها به بانک ها، تمام تراکنش های احتمالی با ایران امکان پذیر خواهد شد.»
    قمر گفت، در حال حاضر ارتباط بین بانک های مرکزی دو کشور ضرورتی ندارد. «تصمیم دولت (پاکستان) به اطلاع بانک مرکزی ایران خواهد رسید.»
    در ماه فوریه، پاکستان تحریم ها علیه ایران را بعد از اجرایی شدن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام لغو کرد. جزئیات لغو تحریم ها در نشست بین چند وزارتخانه و به ریاست اسحاق دار وزیر دارایی نهایی شد. وزارت امور خارجه پس از این نشست اطلاعیه ای رسمی صادر کرد که موجب احیای روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و پاکستان از جمله در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری، تکنولوژی، بانکداری، مالیه و انرژی خواهد شد.
    در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است، لغو تحریم ها 2 کشور را قادر خواهد ساخت تا مناسبات خود را در حوزه های دو جانبه و چند جانبه تقویت کنند و سرمایه گذاری ها و همکاری ها را گسترش دهند.
    در گذشته، جامعه تجار پاکستان از دولت این کشور می خواستند تا کانال های بانکی رسمی با ایران را برای انجام مبادلات تجاری بازگشایی کند، اما به دلیل تحریم ها دولت پاکستان قادر به انجام این کار نبود.
    از سر گیری روابط بانکی وارد کنندگان پاکستانی را قادر خواهد ساخت تا اعتباراتی اسنادی برای تجارت با ایران بگشایند.
    مقامات نهاد توسعه تجارت پاکستان ابراز امیدواری کردند که صادرات پاکستان به ایران در دوره بعد از تحریم ها افزایش یابد. آنها گفتند، ایران، دومین وارد کننده بزرگ برنج  و بزرگترین وارد کننده برنج باسماتی در دنیاست. ایران بزرگترین مصرف کننده برنج آروماتیک پاکستان بود و 65 درصد صادرات برنج باسماتی پاکستان را به خود اختصاص می داد. «اما پس از وضع تحریم های اقتصادی، پاکستان  این بازار را به هند واگذار کرده است.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی