عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- به رغم ترمیم شاخص ها در بازار بورس، که حمایت از دارایی های کم ریسک نظیر طلا و سرازیر شدن سرمایه به این بازارها را تضعیف کرد، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۳۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، پس از تقویت بازار وال استریت و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نشست وزرای دارایی گروه 20 بودند، ارزش شاخص های آسیایی نیز افزایش یافت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1237 دلار و 30 سنت رسید.

    قیمت طلا این هفته نیز اندکی رشد داشت و پنجمین رشد هفتگی در طی 6 هفته گذشته را به ثبت خواهد رساند.

    نوسانات قیمت طلا متاثر از نوسانات بازارهای بورس است. افزایش 16.6 درصدی قیمت طلا در سال جاری ناشی از افت شاخص ها در بازارهای بورس، کاهش قیمت نفت و نگرانی ها از افت رشد اقتصادی بوده است. قیمت فلز زرد 2 هفته پیش به بالاترین رقم یک سال اخیر یعنی 1260 دلار و 60 سنت رسید.

    یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «وضعیت اقتصادی به طور کلی موجب حمایت از بازار طلا می شود. اگر قیمت طلا باز هم افزایش بیابد من تعجب نخواهم کرد.»

    «به نظر می رسد که پول خوبی در حال سرازیر شدن به صندوق های سرمایه گذاری است و ارتباط آنها با رشد قیمت طلا بسیار قوی است.»

    در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم برای سومین جلسه کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته اخیر (913 دلار) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود معامله شد.

    بر خلاف طلا و نقره که از از کند شدن رشد اقتصاد جهانی منتفع شده اند، گروه فلزات پلاتین که عمدتا در زمینه صنایع مختلف کاربرد دارد با کاهش مواجه شده است.

    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه به بالاترین رقم از مارس 2015 تاکنون رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو