عصر بازار

بهتر بخوابید تا بیشتر پول درآورید!

عصر اعتبار- تقریبا همه ما از فواید خواب به موقع و کافی برای افزایش تندرستی و راندمان کاری باخبر هستیم، اما اخیرا محققان دریافته‌اند که خواب کافی سبب افزایش درآمد نیز می‌شود.

بهتر بخوابید تا بیشتر پول درآورید!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تقریبا همه ما از فواید خواب به موقع و کافی برای افزایش تندرستی و راندمان کاری باخبر هستیم، اما اخیرا محققان دریافته‌اند که خواب کافی سبب افزایش درآمد نیز می‌شود.
    فواید خواب خوب بسیار است. در بین تمامی مضرات خواب ناکافی، می‌توان به معضلاتی نظیر عدم تمرکز و ادراک اشاره کرد؛ پس تعجبی ندارد که خواب بتواند روی بازدهی و کارآیی و در نتیجه روی درآمد شما تاثیر منفی بگذارد. گرچه اقتصاددانان به طور تاریخی مشکلات خواب را رد کرده و در عوض روی نحوه عملکرد افراد در ساعات بیداری تمرکز می‌کنند. برخی از محققان نیز روی پدیده خواب، از جنبه «هزینه فرصت» مطالعه کرده‌اند. «دن همرمش»، با یک علت ساده، افراد پر درآمد را به میزان خواب اندک ربط می‌دهد و در توجیه آن معتقد است که آنها با بیشتر بیدار ماندن، پول بیشتری در می‌آورند.

    اما مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام گرفته، رویکرد متفاوتی نسبت به رابطه خواب و درآمد دارد. «متیو گیبسون» و «جفری شریدر»، که هر دو اقتصاددان هستند، با انجام مطالعه‌ای دریافتند که افرادی که خواب کمتری دارند، درآمد کمتری نسبت به افرادی که خواب کافی دارند، کسب می‌کنند. آنها در این مطالعه از الگوی اختلاف زمان در دو سوی منطقه زمانی در آمریکا استفاده کرده‌اند. آنها پس از اتمام این مطالعه، نتیجه گرفتند که با افزایش کوتاه‌مدت میانگین خواب هفتگی در یک منطقه زمانی، به میزان یک ساعت، میزان درآمد کارگران نیز یک درصد افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش میانگین بلندمدت این زمان، به ازای یک ساعت افزایش مدت خواب، شاهد 4.5 درصد رشد درآمد هستیم.

    به ازای یک ساعت افزایش میانگین خواب هفتگی، این رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، محققان گزارش دادن که در صورت افزایش میانگین خواب شبانه به میزان یک ساعت، میزان درآمد 16 درصد افزایش می‌یابد. گیبسون نیز خودش اعتراف می‌کند این ازایش درآمدی به اندازه‌ای بالاست که به سختی می‌توان آن را باور کرد.

    همچنین، «استفان دابنر»، اقتصاددان فریکونومیکس معتقد است، این افزایش درآمدی بسیار بیشتر از چیزی است که می‌توان از یک سال مدرک تحصیلی بالاتر انتظار داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی