عصر بازار

هر اونس ۱۲۳۱ دلار

ثبات هفتگی قیمت جهانی طلا

عصر اعتبار- در پی رشد دلار و ادامه روند صعودی سهام اروپا، طلا در آخرین روز هفته با اندکی افت مواجه شد، ولی در طول هفته افزایش قیمت اندکی را به ثبت رساند.

ثبات هفتگی قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، هر اونس طلا در طول هفته بدون تغییر مشخصی نسبت به هفته گذشته در پایان در قیمت یکهزار و 231 دلار و 80 سنتی بسته شد.

    در پی نشست رهبران مالی گروه 20 در شانگهای برای مقابله با بدتر شدن شرایط اقتصاد جهانی و کمبود آگاهی در مورد چگونگی حل مشکلات، دلار در پایان هفته با رشد 0.1 درصدی در برابر سبد ارزهای اصلی مواجه شد و سهام اروپایی به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسیدند.
    به نظر می‌رسد طلا در حال بازپس‌گیری نقش خود به عنوان یک پناهگاه برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز است و در سال جاری در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی 16 درصد رشد قیمت داشته است. ماه گذشته طلا با رسیدن به قیمت یکهزار و 260 دلار و 60 سنت بالاترین سطح یکسال اخیر خود را به ثبت رساند و به دلیل کم شدن احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری حمایت شده بود.

    مایکل سوئه، تحلیلگر کالای دویچه بانک آلمان اعلام کرد: «ما هدف رشد خود را برای اتحادیه اروپا و آمریکا تصحیح کرده‌ایم، ما همچنین انتظار داریم که در پایان سال تعداد دفعات افزایش نرخ بهره کاهش پیدا کند. همه این‌ موارد برای طلا مثبت خواهد بود.»

    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی شمش روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از ماه مارس 2015 رسید. جریان‌های ورودی به صندوق از آغاز سال تا کنون از کل میزان جریان‌های خروجی سال 2015 پیشی گرفته است. افزایش در دارایی‌ها در سال جاری به بالاترین سطح خود از سال 2010 رسیده است.

    یک معامله‌گر طلا در هنگ‌کنگ اعلام کرد:‌ «به نظر می‌رسد پول خوبی وارد ETF شده باشد و این موضوع باعث شده تا قیمت‌ها واقعا بالا باشند، از نظر من ثبت یک رکورد قیمتی بالاتر نیز تعجب‌آور نخواهد بود.»

    شمش همچنین از لحاظ تکنیکال حمایت شده است. قیمت طلا یک ترکیب تکنیکال صعودی را گسترش داده است که به «صلیب طلایی» معروف است. این در حالی است که میانگین 50 روزه این فلز زرد از میانگین قیمت 200 روزه آن پیشی گرفته است. در حال حاضر میانگین قیمت کوتاه مدت در حدود 3 دلار بالاتر از میانگین بلندمدت بوده است. این اولین باری است که در دو سال اخیر چنین اتفاقی رخ می‌دهد و می‌‌تواند یک سیگنال خرید صعودی برای معامله‌گران تکنیکال و سرمایه‌گذاران تلقی شود..

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی