عصر بازار

طلا به کدام سو می رود؟+ جدول پیش بینی

عصر اعتبار- قیمت طلا در ابتدای معاملات روز جمعه بازار آمریکا تحت تاثیر اقدام معامله گران برای سودبری در آستانه تعطیلات آخر هفته اندکی کاهش یافت و در ادامه معاملات که ریسک گریزی کمتر و بالاتر رفتن شاخص دلار علیه طلا دست به دست یکدیگر دادند، تا این کاهش عمیق‌تر شد.

طلا به کدام سو می رود؟+ جدول پیش بینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، با این همه مثبت نگرهای بازار طلا همچنان مقاومت نشان می‌دهند زیرا فلز دارایی امن آنها با وجود بهبود اخیری که بازارهای سهام داشته اند دچار فروپاشی نشده است. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار کامکس آخرین بار 18 دلار کاهش داشت و 1220.40 دلار معامله شد. با وجود کاهش روز جمعه طلا نقش خود به عنوان پناهگاه برای سرمایه گذاران ریسک گریز را بازیافته است. دارایی‌های SPDR Gold Trust که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا است، پس از اینکه روز چهارشنبه به بالاترین سطح از ماه مارس سال 2015 صعود کرد، روز پنج شنبه ثابت بود. بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرده است صندوق های طلا هفته گذشته که سرمایه گذاران عصبی به آشفتگی بازارهای مالی واکنش نشان داد، شاهد بزرگترین ورود سرمایه از سال 2009 به این سو بودند.
    بازارهای سهام جهان روز پنج شنبه در سطح بالاتری قرار گرفتند که نشانه ریسک پذیری بهتر در فضای بازار است. شاخص های سهام آسیایی و اروپایی با رشد مثبت هفته را به پایان رساندند و شاخص های سهام آمریکا هم صبح جمعه در زمان گشایش بازار به سطح بالاتری متمایل بودند. تثبیت اخیر قیمت های نفت عامل اصلی است که نگرانیهای معامله گران و سرمایه گذاران را تخفیف داده است. نفت خام همچنان بازار بزرگی است که بر مبنای روزانه بر بسیاری از بازارهای دیگر تاثیر می گذارد. عامل مهم دیگری که تاثیرگذار بوده رشد اندک شاخص دلار آمریکا در صبح جمعه بود.
    خریداران این ارز هفته خوبی را شاهد بودند زیرا قیمتها بر مبنای کوتاه مدت حرکت به سطح بالاتر را آغاز کردند. چین همچنان در مرکز توجه معامله گران و سرمایه گذاران جهان قرار دارد. روز جمعه رهبران مالی کشورهای صنعتی گروه 20 در شانگ های دیدار کردند و طبق گزارش های منتشره، رییس بانک مرکزی چین به همتایانش اطمینان خاطر داده است این کشور ارزش یوان را به میزان چشمگیری کاهش نخواهد داد تا برتری تجاری کسب کند. وی همچنین اظهار کرد بانک مرکزی چین سیاست پولی محتاطانه ای را اتخاذ خواهد کرد.
    از نقطه نظر تکنیکال، طلا به تشکیل یک الگوی پرچم مثبت ادامه می دهد که معمولا به عنوان مکث برای تجدید نیرو ملاحظه می شود. به گفته تحلیلگران اف ایکس ایمپایر، عقب نشینی قیمت طلا، فرصتهای جدید برای خرید ایجاد کرده و انتظار می رود نقدینگی به صعود قیمت های طلا کمک کند و این فلز سطح 1260 دلار را بشکند.
    قیمت معاملات طلای آوریل بر مبنای نمودار روزانه همچنان در یک حرکت صعودی دو ماهه قرار دارند و خریداران از برتری تکنیکال کوتاه مدت برخوردار هستند. هدف قیمت کوتاه مدت بالای بعدی برای خریداران طلا بالای مقاومت تکنیکال قوی 1263.90 دلار است که رکورد بالای فوریه است.
    هدف قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی برای فروشندگان طلا پایین سطح حمایتی تکنیکال قوی 1200 دلار است. نخستین سطح مقاومتی طلا در 1241.30 دلار که قیمت بالای روز جمعه بود و سپس در سطح 1250 دلار دیده می‌شود.
    فابل ذکر استکخ  نخستین سطح حمایتی طلا در 1229.20 دلار رکورد پایین اواخر پنج شنبه و سپس در 1221.80 دلار دیده می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی